Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkçapar, Ünal
dc.contributor.authorTuraç, Görkem
dc.date.accessioned2020-12-07T11:41:34Z
dc.date.available2020-12-07T11:41:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140455
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin eğitim stresi düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin; cinsiyet, öğrenim görmekte olduğu bölüm, sınıf, anne ve baba mezuniyet durum düzeyi ile ailenin ikamet ettiği yer gibi sosyodemografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada betimleyici yöntem modellerinden alan taraması tipi araştırma modeli kullanılmış olup, araştırma grubunu Sütçü İmam Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda okuyan 200 (1.,2.,3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünden 100, Antrenörlük Eğitimi bölümünden100) öğrenci oluşturmaktadır.Örneklem grubunda yer alan öğrencilere araştırmacı tarafından hazırlanmış olan `Kişisel Bilgi Formu` ile Akın (2012) tarafından geliştirilen ''Eğitim Stresi Ölçeği (ESÖ) ve Kara (2010) tarafından geliştirilen `Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği (ÖİTÖ)'' uygulanmıştır.Verilerin analizinde `SPSS(Statistical Package for Social Sciences) for Windows 24.0` istatistik programından yararlanılmıştır. Demografik bilgilerin belirlenmesinde frekans ve yüzdelik hesaplamalar yapılmıştır. İkili karşılaştırmalar için non-parametrik test grubunda yer alan Mann-Whitney U testi, çoklu karşılaştırmalar için Kruskal Wallis H testi ile analiz yapılmıştır. Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerinde etkisini araştırmak için basit doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Ölçeklerin güvenilirliğini test etmek amacıyla `Güvenilirlik Analizi` yapılmıştır. Ölçek puanlarında ilişkiyi irdelemek için korelasyon analizi uygulanmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlara göre; Eğitim stresi puanları ile öğrenmeye ilişkin tutum puanları arasında pozitif yönde ve anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuca göre eğitim stresi düzeyi düşük olan öğrencilerin öğrenmeye ilişkin olumlu tutum seviyelerinin yüksek olabileceği düşünülmektedir.Anahtar kelimeler:Beden Eğitimi, Eğitim Stresi, Öğrenmeye İlişkin Tutum.Sayfa Adeti: 65Danışman:Yrd. Doç. Dr. Ünal TÜRKÇAPAR
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between school of physical education and sports students' stress level and attitudes regarding learning according to some variables such as gender, department, class, parents' education status and some sociodemographic variables like the family's place of residence. Being one of the descriptive method models, field scanning was used in this study and 200 (1.,2.,3. ve 4. classPhysical Education and Sportsteacher department 100, coaching education department 100) students studying in Sutcu Imam University School of Physical Education and Sports constitute the research group.`Personal Information Form` prepared by the researcher, ` Education Stress Scale` developed by Akın (2012) and ` Attitude Scale Regarding Learning` by Kara (2010) were applied to sample group. `SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 24.0` programme was used in the analysis of the data. Frequency and percentage calculations were used in the determination of demographic information.For paired comparison, analysis was carried out by Mann-Whitney U test being in the non parametric test group and for multiple comparisons, analysis was performed by Kruskal Wallis H test. Simple linear regression analyses were done so as to investigate the effect of independent variables on dependent variable. `Reliability Analysis` was done in order to test the reliability of scales. Correlation analysis was applied to scrutinize the relation in scale points. Statistical significance level was accepted as p<0.05. According to the obtained results, it has been concluded that there is a meaningful and positive relation between education stress points and attitude regarding learning points. It is thought that students whose education stress level is low have high level positive attitude regarding learning. Key Words: Physical Education, Education Stress, Attitude Regarding LearningPageNumber: 65Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Ünal TÜRKÇAPARen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin eğitim stresi düzeyi ile öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of school of physical education and sports students' stress level and attitudes regarding learning in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-07
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10171857
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid484647
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess