Show simple item record

dc.contributor.advisorKarademir, Tamer
dc.contributor.authorTuncel, Necla
dc.date.accessioned2020-12-07T11:40:23Z
dc.date.available2020-12-07T11:40:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140388
dc.description.abstractDuygusal zekâ, kişinin kendi duygularını ve diğer insanların hissettiklerini algılayabilme, tanımlayabilme, duygularını kullanarak motive edebilme, yönetme ve yönlendirebilme yeteneğidir. Bu araştırmanın amacı da engelli sporcularla çalışan antrenör ve beden eğitimi öğretmenlerinin duygusal zeka düzeylerinin incelenip, duygusal zekâ çalışma alanlarına ilgi duyan akademisyen ve uygulamacılara katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda veriler 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında görev yapan, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 90 kadın, 130 erkek olmak üzere toplam 220 beden eğitimi öğretmeni ve antrenörden, kişisel bilgi formunun yanı sıra, 33 maddelik tek boyutlu olarak ele alınan Duygusal Zekâ ölçek formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ele alınan örneklem grubunun cinsiyet, meslek, büyüdükleri yer, gelir seviyesi, aile tutum ve davranışları gibi değişkenlere bağlı olarak duygusal zekâ düzeylerinde anlamlı fark olmadığı bulunmuştur. Bunun yanı sıra yaş, eğitim durumu, engelli sporculara yönelik eğitim alma, kendini bu alanda yeterli görme, kendini tanımlama, antrenörlük diplomasını aldıkları yer ve antrenörlük yaptıkları sporcuların engel türü değişkenlerine göre duygusal zekâ düzeylerinde anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Antrenör, Beden Eğitimi Öğretmeni, Duygusal Zekâ, Engelli Sporcu
dc.description.abstractEmotional intelligence is the skill that individual perceives and describes her/his own and other individuals' emotions; motivates, manages and directs them by using her/his emotions. The aim of this research is to examine the emotional intelligence level of trainers and physical education teachers working with disabled athletes and to contribute to the academicians and practitioners interested in emotional intelligence working fields. In accordance with this purpose, by using personal information form and 33-question-Emotional Intelligence Scale form unidimensional discussed the data was acquired from 220 physical education teachers and trainers consisting of 90 women and 130 men who worked in 2017-2018 education period and volunteered to participate in this research. According to the results of this research, it has been found that there is no significant difference in the emotional intelligence levels of the handled sample group based on the variants as their gender, job, hometown, income level, family attitudes and behaviours. In addition to this, it has been found that there is a significant difference in the emotional intelligence level based on the variants as age, educational background, getting training for disabled athletes, feeling herself/himself competent, self-definition, the place where they got training diploma and type of disability of the athletes whom they train.Key Words: Coach, Physical Education Teacher, Emotional Intelligence, Disabled Athletesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleEngelli sporcularla çalışan beden eğitimi öğretmeni ve antrenörlerin duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeEmotional intelligence level research of physical education teachers and trainers working with disabled athletes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-09
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTrainer
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmSports for persons with disabilities
dc.identifier.yokid10188723
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519513
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess