Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Hüseyin
dc.contributor.authorDikici, Samet
dc.date.accessioned2020-12-07T11:40:10Z
dc.date.available2020-12-07T11:40:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140365
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı spor yapan (hentbol-futbol) ortaöğretim çağındaki öğrencilerde core antrenman modelinin öğrencilerin fizyolojik parametrelerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada Gaziantep Nurdağı ilçesinde daha önce düzenli spor yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 15-17 yaş arası ortaöğretim çağındaki öğrencilerden rastlantısal yöntemle deney (n=8) ve kontrol (n=8) grupları oluşturulmuştur.Araştırmada ön test-son test desenli deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney grubuna 8 hafta boyunca antrenman sonrası 30 dakikalık core antrenman programı uygulanmış olup, kontrol grubuna normal antrenmanları dışında herhangi bir antrenman programı uygulanmamıştır. Deney ve kontrol gruplarının 8 haftalık core antrenmanı öncesinde ve sonrasında kalp atım sayısı, kan basıncı, esneklik, kuvvet, sürat, aerobik kapasite, anaerobik kapasite ve denge hata ölçümleri yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatiksel analizinde SPSS STATİSTİCS 22 for windows paket programı kullanılmıştır. İkili grubların karşılaştırılmasında ön test ve son test farkı alınarak İndependent Samples T Testi uygulandı.Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test değerlersi karşılaştırıldığında kontrol ve deney guruplarının denge performansı, Çift ayak durarak uzun atlama (ÇDUA) performansı, sürat performansı, çeviklik performansı, şınav performansı, mekik performansı, barfiks performansı, anaerobik güç performansı, anaerobik kapasite, aerobik kapasite, parametrelerinde de deney grubunda kontrol grubuna göre anlamlı farklar olduğu gözlemlenmiştir.Sonuç olarak spor yapan ortaöğretim çağındaki öğrencilerde core antrenman modelinin öğrencilerinin fizyolojik parametrelerine olumlu etkisi olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of the core training model on the physiological parameters of students in secondary school age. İn the study the group experiment n=(8) and the group control n=(8) are formed randomly from the secondary school students living in Gaziantep Nurdağı district who do sports regularly before and aged between 15-17. In the study pretest-posttest patterned experimental method was used. The experimental group was given a 30-minute core training program for 8 weeks after training and no training program was applied to the control group except normal training. Heart rate, blood pressure, flexibility, strength, speed, aerobic capacity, anaerobic capacity and balance error measurements were performed before and after the 8 week core training of experimental and control groups. SPSS STATİSTİCS 22 for windows package program was used for the statistical analysis of the data obtained in the study. Comparisons of the two groups were based on the Independent Samples T Test, taking pretest and posttest differences.When the pretest and posttest values of the experimental and control groups were compared, it was found that the balance performance of control and experiment groups, long jump performance with double foot standing, speed performance, agility performance, push-up performance, shuttle performance, bar performance, anaerobic power performance, anaerobic capacity, were found to be significantly different in the experimental group compared to the control group. As a result, it can be said that the core training model has a positive effect on the physiological parameters of the students in the secondary school age.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyolojitr_TR
dc.subjectPhysiologyen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor yapan ortaöğretim çağındaki öğrencilerde core antrenman modelinin öğrencilerin fizyolojik parametrelerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the core training model on the physiological parameters of secondary school students who do sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-20
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmPhysiological parameters
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid10205204
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511534
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess