dc.contributor.advisor | Gençay, Ökkeş Alpaslan | |
dc.contributor.author | Ersoy, Mehmet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:37:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:37:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140028 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Kahramanmaraş'ta görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Kahramanmaraş'ta görev yapan 500 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluştururken, örneklemini ise 58'i bayan 192'si erkek olmak üzere toplam 250 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma verileri `Öğretmen Mesleki Gelişime Yönelik Tutum Ölçeği` ve `Öğretmen Mesleki Gelişim Düzeyi Anketi` ile toplanmış olup araştırma verilerinin analizinde SPSS, yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA ve t testi teknikleri uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre Kahramanmaraş'ta görev yapan ve araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinden %61,2'sinin `30-39` arası yaş gruplarında olduğu, yoğunluklu olarak `6-15` yıl arası mesleki kıdeme sahip oldukları ve ortalama `16-25` saat arasında derse girdikleri tespit edilmiş olup %7,2'sinin lisansüstü eğitim yaptığı, %30,4'ünün okul dışında mesleki uğraşının olduğu, %76,8'inin ise çeşitli mesleki kurum ve kuruluşlarla bağlantı hâlinde oldukları anlaşılmıştır.Öğretmenlerin neredeyse tamamının mesleki yayınları takip etmelerine rağmen yaklaşık üçte birinin eğitim-öğretim ve spora ilişkin yasal düzenlemeleri düzenli olarak takip etmedikleri görülmektedir. Uluslararası spor organizasyonlarını takip bulguları ise bizi, organizasyonları %73,2 oranında düzenli olarak takip eden öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik tutumlarının olumlu anlamda yüksek olduğu sonucuna götürmüştür.Araştırma verilerinden elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinden %82'sinin daha önce mesleki gelişimiyle ilgili bir bilimsel etkinliğe katıldığı ve katıldıkları etkinliklerin mesleki gelişimlerine katkısının büyük oranda `Kendimi geliştirme fikrimi kuvvetlendirdi` şeklinde olduğu anlaşılmıştır. Araştırmada bilimsel etkinliklere katılan öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik tutum düzeylerinin katılmayanlara oranla anlamlı derecede yüksek olduğu tespit edilmiş olup öğretmenler mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla en fazla %41,6'lık oranla `Bilimsel etkinlikler düzenlenmesi`ni önermektedir.Özetle Kahramanmaraş'ta görev yapan ve araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine yönelik tutumları genel olarak olumlu bulunmuş olup bu eğilimin öğretmelerin mesleki gelişiminde önemli bir faktör olduğu anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the attitudes of Physical Education and Sports Teachers in Kahramanmaraş towards their professional development. This research consists of 500 physical education and sports teachers in Kahramanmaraş, the sample is made up of 250 physical education and sports teachers, 58 of which are female and 192 are male.The data were collected by using `Attitude Scale for Teacher Professional Development` and `Teacher Professional Development Level Questionnaire. In the analysis of the research data, SPSS, percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, ANOVA and t test techniques were used. According to the findings of the study, 61.2% of the physical education and sports teachers working in Kahramanmaraş and participating in the research were in the age groups of-30-39,, they were mostly `6-15` years of professional seniority. It was found that they entered the course between 16-25 `hours, 7.2% of them were doing postgraduate education, 30.4% of them were working outside the school and 76.8% of them were in connection with various professional institutions and organizations.Although almost all of the teachers follow professional publications, it is seen that approximately one third of the teachers do not follow the legal regulations on education and training regularly.The findings of the follow-up of the international sports organizations led us to the conclusion that teachers who follow the organizations regularly at 73.2% have a positive attitude towards their professional development.According to the findings obtained from the research data, it was understood that 82% of the physical education and sports teachers who participated in the study had participated in a scientific activity related to their professional development before and the contribution of the activities they participated in to their professional development was greatly `strengthened my idea of self-development`.In the research, it was founded that the attitude level of the teachers participating in scientific activities towards their professional development was significantly higher than those who did not, and the teachers suggested `scientific activities should be arranged` with a maximum rate of 41.6% in order to support their professional development.In summary, the attitudes of physical education and sports teachers working in Kahramanmaraş towards the professional development were found to be generally positive and this tendency was founded to be an important factor in the professional development of teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Kahramanmaraş`ta görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine yönelik tutumları | |
dc.title.alternative | The attitudes of physical education and sports teachers' to their professional developments working in Kahramanmaras | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-27 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching profession knowledge courses | |
dc.subject.ytm | Teacher collaboration | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Kahramanmaraş | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10291474 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571452 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |