Show simple item record

dc.contributor.advisorGençay, Ökkeş Alpaslan
dc.contributor.authorKilinç, Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-07T11:37:06Z
dc.date.available2020-12-07T11:37:06Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140003
dc.description.abstractÖZETÖğretmenlik, toplumların zihninde, gurur verici ve aynı zamanda büyük bir sorumluluk gerektirmesi bakımından tatmin edici ve heyecanlı bir meslektir. Hiçbir meslek bu kadar çok çocuk ve gencin yaşamını biçimlendiremez. Okul yöneticileri ise; öğretmenler, veliler, öğrenciler ve uygulanması gereken kurallar çerçevesinde idari işleri yerine getirmeye çalışmaktadırlar. Bu araştırmada yaptıkları iş gereği stresli ve masa başında çalışan Okul Yöneticilerinin Fiziksel Aktiviteleri ile Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişki incelenecektir. Örneklem olarak Kahramanmaraş'taki okullarda görev yapan okul yöneticilerinin fiziksel aktivite ve yaşam kalitesinin düzeyleri incelenmiştir.Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle artan hareketsiz yaşam, stresli yaşam tarzı, düzensiz ve sağlıksız beslenme; insan hayatını olumsuz şekilde etkileyip, çok çeşitli rahatsızlıkların ortaya çıkmasına ve bunun sonucunda da sağlıksız, mutsuz ve yaşam kalitesi düşük bir toplumun oluşmasına neden olmaktadır. Düzenli fiziksel aktivite, egzersiz ve spor bu sorunların büyük bir bölümünün çözülmesine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada 25 - 65 yaş arasında en az 1 yıl okul yöneticiliği yapan idarecilerin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Yaşam Kaliteleri Arasında İlişki olup olmadığı araştırılacaktır. Bu çalışmada 350 düşük uygulanan anket formlarından, 252 kişinin verileri değerlendirilmiştir. Bu çalışma Kahramanmaraş ili sınırları içerisinde 25 – 65 yaş arasında ve en az 1 yıl idarecilik yapan kişiler arasında yapılmıştır. Yapılan araştırmada anketler yerine göre yüz yüze ve mail yoluyla doldurulmuştur.
dc.description.abstractTeaching is a proud and satisfying and exciting profession in the minds of societies, requiring great responsibility. No profession can shape the lives of so many children and young people. School administrators, on the other hand, try to fulfill administrative tasks within the framework of teachers, parents, sutudents, and the rules to be applied. In this study, the relationship between the physical activities and quality of life of school administrators who are stressed and working at their desk due to their work will be examined. As a sample, the levels of physical activity and quality of life of school administrators working in school Kahramanmaraş were examined. İnactive life , stressful lifestyle, irregular and unhealty diet which have increased with the development of technology in recent years, affects human life in a negative way, causing a wide variety of ailment and as a result an unhealty, unhappy and low quality society. Regular physical activity, exercise and sport help to solve most of these problems. In this study, it will be investigated whether there is a relationship between physical activity levels and quality of life of school administrators between 22-65 years of age who have been a school administrator for at least one year. In this study, the data of 252 individuals from 350 questionnaire forms applied were evaluated. This study was conducted between 22-65 years of age within the boundaries of the province of Kahramanmaraş, and among those who worked for at least one year. In the research conducted, the questionnaires were filled face to face and by mail according to their status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kahramanmaraş ili örneği)
dc.title.alternative(An examination of the relationship between physical activity levels and qualities of life for school administrators)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-15
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmActivity based teaching
dc.identifier.yokid10219333
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid641075
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess