Show simple item record

dc.contributor.advisorTimisi Nalçaoğlu, Nilüfer
dc.contributor.authorDoğusoy, Murat
dc.date.accessioned2020-12-07T11:36:36Z
dc.date.available2020-12-07T11:36:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/139965
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yeni medya ortamlarında meydana gelen etik problemleri ortaya koymaktır. Bu kapsamda öncelikle yeni medya ile geleneksel medya kavramları ve aralarındaki farklar ifade edilmiştir. Daha sonra gazetecilik etiği, medya etiği ve yeni medya etiği konuları incelenmiştir. Yeni medya etiği ile alakalı olduğu için internet görgü kuralları (netik) ve vatandaş gazeteciliği konuları da kısaca ele alınmıştır.Yeni medyadaki etik problemlerini göstermek için etik probleminin bir türü olan `nefret söylemi` seçilmiş ve dünyanın lider sosyal paylaşım sitesi `Facebook` nefret söylemi açısından analiz edilmiştir. Analiz için Türkiye'deki `Sözcü` ve `Yeni Şafak` adlı ulusal gazetelerin Facebook sayfalarında 01 Ocak 2019-15 Mayıs 2019 tarihleri arasında yayınlanan ve direkt olarak `31 Mart Yerel Seçimleri` ile ilgili 5'er haber seçilmiştir. Daha sonra bu haberler hakkında okuyucuların Facebook'ta yaptıkları yorumlarda yer alan nefret söylemi içerikleri analiz edilmiş ve nefret söyleminin okuyucu yorumlarında nasıl üretildiği ve dağıtıma sunulduğu belirtilmiştir. Bu çerçeve dahilinde sonuç bölümünde yeni medyanın önemi, toplumsal gelişime, demokrasiye ve ifade özgürlüğüne katkısı, yeni medyadaki etik sorunlar ve bu sorunları azaltacak öneriler ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the ethical problems which took place in new media environments. In this regard, first, traditional media, new media and their differences are depicted. Then the ethics and especially journalism ethics, media ethics and new media ethics are studied. In addition, netiquette and citizen journalism are described briefly, which are closely related with new media ethics. In order to exhibit the ethical problems in new media, hate speech, a kind of ethical problem of new media, is selected and as an example the hate speech on the world's leading social networking website Facebook was analyzed. In this analyzes The Facebook web sites of two Turkish national newspapers', Sözcü and Yeni Şafak were searched between 01 January 2019 -15 May 2019 and 5 news from each newspaper were selected, which are directly linked with the `31 March Local Election Process`. Then the hate speech content on reader comments of these news on Facebook were analyzed and how hate speech is produced and disseminated on reader comments is described. Within this framework, in conclusion; the importance of new media, its contribution to the development of a society, democracy and freedom of expression is mentioned and the ethical problems of new media and the suggestions to decrease the ethical problems are revealed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe ethic problem of new media
dc.title.alternativeYeni medyanin etik problemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentUluslararası Medya Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277358
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586131
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess