Orta öğretim kurumlarında Müzik derslerinde mutasyon dönemindeki öğrencilerin ses sorunları
dc.contributor.advisor | Şimşek, Gülşen | |
dc.contributor.author | Yüce, Vedat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:25:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:25:03Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138956 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, mutasyon dönemindeki çocukların ses sorunlarına yönelik çalışmalar yapıldı. însan anatomisin den yola çıkılarak bu dönemdeki öğrencilerin ses telle- riyle ilgili klinik bulgular tespit edildi. Okullarda verilen müzik derslerinde, bu dönemdeki öğrencilerin ses sorunları ile ilgili öğretmenlere anket uygulandı ve ses eğitimi uzmanları ile görüşülerek teknik bilgiler alındı. Klinik bulgulardan yola çıkılarak şarkıların ses aralıkları, bu dönemdeki çocukların söyleyebilecekleri ses aralıkları ile karşılaştırılarak incelendi. Bunun sonucunda çocukların, şarkı söyleme sırasında karşılaş tıkları ses sorunları belirlendi. Araştırmada, konuşma tekniklerinden yola çıkılarak, bu dönemdeki çocuklara uygulanacak ses egzersizleri için vokal ve konsanantlar tespit edildi. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this research, It has been studied about the phonetic problems of the children in the period of mutation. By the thought of human anatomy, the clinic finding related with phonetic (tone) strings of the students in this period have been determined. In music courses applied in schools, an inquiry related with phonetic (tone) problems of the students was applied to the teachers and by interviewing the phonetic instruction experts, the technique information was obtained. By means of clinic findings, the phonetic intervals of songs and the phonetic (tone) intervals which the children of this term will be able to problems of the children during songs were appeared. In the research, by being taken into consideration of talking techniques, the vocal and consonants for the phonetic (tone) exercises which will be applied to the children of this period were determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Orta öğretim kurumlarında Müzik derslerinde mutasyon dönemindeki öğrencilerin ses sorunları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Mutation | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 25323 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 25323 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |