Din eğitiminde bibliyoterapinin bir yöntem olarak imkânı
dc.contributor.advisor | Furat, Ayşe Zişan | |
dc.contributor.author | Çinar, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:24:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:24:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138943 | |
dc.description.abstract | Kitap okuyarak iyileşme anlamına gelen bibliyoterapi, 20. yüzyılın başlarında bir din eğitimcisi olan Samuel Crothers tarafından kavramsallaştırılmıştır. Bibliyoterapi, bir terapi yöntemi olarak kütüphanecilerin ve tıp doktorlarının iş birliğiyle öncelikle hastanelerde uygulanmıştır. Zamanla bibliyoterapiden klinik ortamlar dışında da faydalanılmış ve klinik bibliyoterapi, gelişimsel bibliyoterapi gibi alt türler oluşmuştur. Gelişimsel bibliyoterapinin kullanıldığı alanlardan biri eğitimdir. Gelişimsel bibliyoterapi, öğrencilerin psiko-sosyal gelişimine katkıda bulunmayı, mevcut iyi hallerini devam ettirmeyi ve öğrencinin gelecekte yaşayabileceği muhtemel problemler için önleyici olmayı amaçlar. Bu çalışmada gelişimsel bibliyoterapinin din eğitiminde bir yöntem olarak kullanımının imkânı ele alınmıştır. Birinci bölümde bibliyoterapiye dair kuramsal çerçeve çizilmiş, ikinci bölümde gelişimsel bibliyoterapi eğitim bağlamında incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise bibliyoterapinin bileşenleri ve kapsamı din eğitimi literatürü açısından değerlendirilmiş, yöntemin din eğitimine katkısı tartışılmış, ilkelere, sınırlılıklara ve mümkün metinlere yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Bibliotherapy, i.e healing through books was mentioned as a concept for the first time by a religious instructor, Samuel Crothers, at the beginning of the 20th century. Bibliotherapy was first applied in hospitals as a therapy method in the cooperation of librarians and medical doctors. Over time, the method has also been used out of clinical settings and evolved into two sub-branches: clinical bibliotherapy and developmental bibliotherapy. One of the application areas for developmental bibliotherapy is education. Developmental bibliotherapy aims to contribute to psycho-social development of the students, to maintain their well-being and to prevent them from possible psychological problems of the future. This study examined the possibility of bibliotherapy as a method in the religious education. In the first chapter a theoretical framework for bibliotherapy is established, and in the second chapter developmental bibliotherapy is introduced in the context of education. The components and scope of bibliotherapy are evaluated in terms of religious education in the third chapter. Thus the contribution of bibliotherapy to religious education is discussed and information is given about the principles, limitations and possible texts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Din eğitiminde bibliyoterapinin bir yöntem olarak imkânı | |
dc.title.alternative | Possibility of bibliotherapy as a method in religious education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Bibliotherapy | |
dc.subject.ytm | Therapy | |
dc.subject.ytm | Book reading | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.identifier.yokid | 10304761 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 596317 | |
dc.description.pages | 263 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |