Show simple item record

dc.contributor.advisorFurat, Ayşe Zişan
dc.contributor.authorÇinar, Nuran
dc.date.accessioned2020-12-07T11:24:53Z
dc.date.available2020-12-07T11:24:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138943
dc.description.abstractKitap okuyarak iyileşme anlamına gelen bibliyoterapi, 20. yüzyılın başlarında bir din eğitimcisi olan Samuel Crothers tarafından kavramsallaştırılmıştır. Bibliyoterapi, bir terapi yöntemi olarak kütüphanecilerin ve tıp doktorlarının iş birliğiyle öncelikle hastanelerde uygulanmıştır. Zamanla bibliyoterapiden klinik ortamlar dışında da faydalanılmış ve klinik bibliyoterapi, gelişimsel bibliyoterapi gibi alt türler oluşmuştur. Gelişimsel bibliyoterapinin kullanıldığı alanlardan biri eğitimdir. Gelişimsel bibliyoterapi, öğrencilerin psiko-sosyal gelişimine katkıda bulunmayı, mevcut iyi hallerini devam ettirmeyi ve öğrencinin gelecekte yaşayabileceği muhtemel problemler için önleyici olmayı amaçlar. Bu çalışmada gelişimsel bibliyoterapinin din eğitiminde bir yöntem olarak kullanımının imkânı ele alınmıştır. Birinci bölümde bibliyoterapiye dair kuramsal çerçeve çizilmiş, ikinci bölümde gelişimsel bibliyoterapi eğitim bağlamında incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise bibliyoterapinin bileşenleri ve kapsamı din eğitimi literatürü açısından değerlendirilmiş, yöntemin din eğitimine katkısı tartışılmış, ilkelere, sınırlılıklara ve mümkün metinlere yer verilmiştir.
dc.description.abstractBibliotherapy, i.e healing through books was mentioned as a concept for the first time by a religious instructor, Samuel Crothers, at the beginning of the 20th century. Bibliotherapy was first applied in hospitals as a therapy method in the cooperation of librarians and medical doctors. Over time, the method has also been used out of clinical settings and evolved into two sub-branches: clinical bibliotherapy and developmental bibliotherapy. One of the application areas for developmental bibliotherapy is education. Developmental bibliotherapy aims to contribute to psycho-social development of the students, to maintain their well-being and to prevent them from possible psychological problems of the future. This study examined the possibility of bibliotherapy as a method in the religious education. In the first chapter a theoretical framework for bibliotherapy is established, and in the second chapter developmental bibliotherapy is introduced in the context of education. The components and scope of bibliotherapy are evaluated in terms of religious education in the third chapter. Thus the contribution of bibliotherapy to religious education is discussed and information is given about the principles, limitations and possible texts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDin eğitiminde bibliyoterapinin bir yöntem olarak imkânı
dc.title.alternativePossibility of bibliotherapy as a method in religious education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmBibliotherapy
dc.subject.ytmTherapy
dc.subject.ytmBook reading
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid10304761
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid596317
dc.description.pages263
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess