Geleneksel Türk müziği kaynaklı ezğilerin piyano için çok seslendirilme güçlükleri ve çözüm yolları
dc.contributor.author | Mete, Hakan Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:24:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:24:20Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138899 | |
dc.description.abstract | III ÖZET Ulusal çoksesli müziğimizin oluşturulmasında Geleneksel Türk Müziği''nden nasıl yararlanılabileceğinin araştırıldığı bu çalışmada, yazılı basılı kaynak taramasının yanısıra, Çağdaş Türk Sanat Müziği alanında bilgi üreten k± silerin görüşlerine de yer verilmiştir. Ulusal bir okulun kurulması için Geleneksel Türk Müziği kaynaklı ezgilerin kullanılması gerektiği, uyumsal yapının üçlüsel ya da dörtlüsel uyum dizgeleri ile yapıla bileceği, ancak iki dizgenin, birlikte kullanılmasının sakıncaları bulunduğu sonuçlarına varılmıştır. Geleneksel Türk Müziği kaynaklı yaratı çok seslendirecek bağdar, önce Türk Müziği` nin usul, makam, çalgı ve estetik yapısını özümlemelidir. Kullanılacak uyum dizgeleri de yaratıların makamlarına göre seçilmelidir. Türk Müziği makamlarının piyano ile çalınması mümkün dür. Bu durumda ortaya çıkacak sert tını, piyano` nun eşlik çalgısı olarak kullanılmasıyla giderilebilir. Çağdaş Türk Sanat Müziği` nde Geleneksel Türk Sanat Müziği' nin tüm makamlarında yaratı yazma zorlamasına gitmeden, belli başlı makamlarla bağdalar verilmesi, Türk duyuş zevkinin yansıtılmasında yeterli olacaktır. | |
dc.description.abstract | IV abstract In this study, we searched how we can use the maqam, rhythm, style and instruments of traditional Turkish Music to from our polyphonic music school. We studied the publications and the thesis of some musicians who made studies in this area. In the result of this study the following statements are estimated: To form a school from our polyphonic music we have to use the traditional music melodies hut it is sean that every maqam is not suitable for polyphony. The harmonic systems but there would be some cautions when these two systems used together. For this reason the harmonic system must be choosen according to the maqams. Turkish Music maqams can be played by piano but in this case it is more favorable to use the piano as an accompainment instrument. To compose with maqams that are in harmony with the major and minor tunes will be usefull in forming polyphonic Turkish Music. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Geleneksel Türk müziği kaynaklı ezğilerin piyano için çok seslendirilme güçlükleri ve çözüm yolları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Melody | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Turkish art music | |
dc.subject.ytm | Polyphony | |
dc.identifier.yokid | 28823 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 28823 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |