Müzik eğitimi bölümlerinde diksiyon dersinin gerekliliği
dc.contributor.advisor | Özçimen, Aycan | |
dc.contributor.author | Reisoğlu, Songül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:21:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:21:59Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138665 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma. `Müzik Eğitimi Bölümlerinde Diksiyon Dersinin Gerekliliği`ni saptayabilmek amacıyla yapılmıştır. Konunu önemi vurgulanarak, müzik eğitiminde diksiyon derslerinin sistemli bir şekilde yürütülmediği ortaya konmuştur. Hatta çoğu bölümlerde programa dahi alınmayışının yanlışlığı üzerinde durulmuştur. Araştırmada, branşlaşmış diksiyon öğretmenleri tarafından verilen dersin verimi artıracağı görüşüne yer verilmiştir. Bunu yaparken, müzikteki ses ve söz birliğinin gücünden yararlanılması önerilmiştir. Sağlıklı iletişim kurmak, öğrenme ve öğretme süreçlerini etkili kılmak için, diksiyonun ayrı bir ders olarak okutulmasının gerekli olduğu anlatılmıştır. Çalışma, kaynak tarama, uzmanlarla görüşme ve anket uygulama şeklinde gerçekleşmiştir. | |
dc.description.abstract | u ABSTRACT This research is performed in order to show the necessity of Diction Lesson in Music Education Divisions. By giving stress to the importance of the matter, it has been shown that Diction Lessons are not carried out sistematically in Music Education, Even more, in many divisions the mistake of its not being taken into program is stressed. The opinion stated in the research is that, the lessons given by special branch diction teachers, increase the productivity. While doing this, it is put forward that, the power of music's sound and word unity- must be taken profit of. It is stated that in order to form healthy relations, to make the learning and teaching methods effective, diction must be taught as a separate lesson. This study is performed by searching sources, discussing with specialists and making interviews. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik eğitimi bölümlerinde diksiyon dersinin gerekliliği | |
dc.title.alternative | Obligation of diction lesson in the departments of music education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Diction | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 38935 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 38935 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |