Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldızlar, Osman
dc.contributor.authorYolcu, Hava
dc.date.accessioned2020-12-07T11:18:20Z
dc.date.available2020-12-07T11:18:20Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138290
dc.description.abstractGünümüz dünyasında bilişim teknolojisi baş döndürücü değişim ve gelişim göstermektedir. Sağlık hizmetlerinde bilişim teknolojisine ihtiyaç gün geçtikçe ivmelenerek artmakta olup, bilişim teknolojisinin desteği olmadan işlevsel bir sağlık hizmetinin verilmesi mümkün görülmemektedir. Sağlık hizmetlerinde kendine yer bulan ve sağlıkta inovasyon örneği olarak kabul gören uygulamaların başında elektronik (e) reçete uygulaması da gelmektedir.Amacı; Trabzon Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesinden poliklinik hizmeti alan hasta ve hasta yakınlarının elektronik reçete uygulamasının algı ve memnuniyetlerini belirlemeye yönelik olan bu çalışma, kesitsel ve tanımlayıcı araştırma modelinde yapılmak üzere planlandı. Çalışmanın verileri, literatür taraması yapıldıktan sonra araştırmacı tarafından oluşturulan soru seti aracılığı ile toplandı. Soru seti toplam 386 katılımcıya uygulandı. Elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programına aktarılarak tüm değişkenlerin katılımcılar tarafından aynı düzeyde algılanıp algılanmadığını ve değişkenlerin arasındaki ilişkilerin anlaşılmasını kolaylaştırmak için faktör ve iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alfa) analizleri yapıldı. Normal dağılım göstermeyen sürekli değişkenlerin analizinde Mann Whitney-U ve Kruskall Wallis testleri kullanıldı. Sonuçlar ortalama, standart sapma, min-max, sıklık ve yüzde olarak ifade edilerek p< 0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı olarak kabul edildi.Sonuç; uygulamanın hekim, eczacı ve geri ödeme merkezi açısından izlem, kontrol, değerlendirme, geri bildirim ve denetleme kolaylığı sağladığı, uygulamanın yanlış ilaç alımını, israfı, reçete üzerinde yapılacak olan usulsüzlükleri ve tahrifatı önlediği. Hasta ve yakınlarının, elektronik reçete uygulamasını gerekli ve çağımızın modern uygulamalarından biri olarak değerlendirdikleri, uygulamayı destekledikleri ve uygulamadan yüksek düzeyde memnun oldukları anlaşıldı.
dc.description.abstractIn today's world of information technology shows dizzying change and development. The need for information technology in healthcare services increases day by day and it is not possible to provide a functional health service without the support of information technology. One of the applications that can be considered as an example of innovation in health care services is electronic (e) prescription application.Purpose; this study is designed to determine the perception and satisfaction of patients and their relatives who are receiving policlinic services from Trabzon Kanuni Education and Research Hospital for electronic prescription application and planned to be done in cross-sectional and descriptive research model. The data of the study were collected via a set of questions generated by the investigator after the literature survey was conducted. Factor and internal consistency coefficient (Cronbach Alpha) analyzes were performed to determine whether all variables were perceived at the same level by the participants by transferring the obtained data to the SPSS 16.0 packet program and to facilitate understanding of the relationships between the variables. Mann Whitney-U and Kruskall Wallis tests were used to analyze continuous variables without normal distribution. Results were expressed as mean, standard deviation, min-max, frequency and percentage, and p <0.05 was statistically significant.Result; the practice provides ease of monitoring, control, evaluation, feedback and supervision in terms of the physician, pharmacist and reimbursement center and prevents the application from taking wrong drug, wasting, irregularities on the prescription and tampering. It was understood that patients and their relatives were highly satisfied with the practice of electronic prescribing as one of the modern and contemporary applications of our day, which they supported and practiced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleElektronik (E) reçete uygulamasının hasta ve hasta yakınları tarafından algı ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi Trabzon Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneği
dc.title.alternativeEvaluation of perception and satisfaction by patient and relationship of electronic (E) recipient aplication Trabzon Kanuni Education and Research Hospital sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yöneticiliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDigital hospital
dc.subject.ytmDrug prescriptions
dc.subject.ytmPatient nearness
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospitals-public
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmHealth information systems
dc.subject.ytmElectronic prescription
dc.identifier.yokid10141498
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid487299
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess