Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin uygulamada yaşadıkları mesleki risklerin kaygı düzeylerine etkisi (Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu örneği)
dc.contributor.advisor | Ulutaşdemir, Nilgün | |
dc.contributor.author | Gül, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:17:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:17:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138216 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma; Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 3 ve 4'üncü sınıf Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin uygulama sırasında yaşadıkları mesleki risklerin kaygı düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır.Yöntem: Çalışmanın evrenini Ekim-Kasım 2017'de araştırmanın yapıldığı üniversitenin 3. ve 4. sınıfında eğitim gören ebelik ve hemşirelik bölümü öğrencileri (n=176 kişi) oluşturmaktadır. Araştırma yapılan tarihlerde derslere aktif katılan ve reddedenler dışında 156 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri; sosyo-demografik özellikler, hastane çalışma ortamı kaynaklı risk ve tehlikeler algısı, sağlık durumları ve çalışma şartlarını içeren sorular ile ve Sağlık Çalışanı Güvenliği Ölçeği (SÇGÖ) ve Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ) sorularından oluşan anketin direkt gözlem altında uygulanmasıyla toplanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin %16.7'si (26 kişi) erkek, %83.3'ü (130 kişi) kadın olup yaş ortalamaları 21.00±1.95 (Min:18, Max:31)'tir. Hemşirelik öğrencilerinin ebelik öğrencilerine göre SÇGÖ ortalaması, Ebelik bölümü 4.sınıftaki öğrencilerin 3. sınıflara göre BAÖ puan ortalamaları daha yüksek bulunmuştur.Sonuç: Bu araştırmada öğrencilerin uygulama yaptıkları hastanedeki iş güvenliğinin sağlandığı ancak orta düzeyde anksiyete yaşadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri, Uygulama, Mesleki riskler, Kaygı | |
dc.description.abstract | Aim: This study was designed as a descriptive one to determine the effects of occupational risks on the anxiety levels of 3rd and 4th grade Nursing and Midwifery students of Amasya University School of Health that are experienced during implementations.Method: The population of the study consisted of the nursing and midwifery students (n=176) who attended the 3rd and 4th grade of the university where the study was applied in October-November 2017. Except the ones who rejected to participate in the research, 156 students were reached from the students who actively participated in the lectures during the research dates. The data of the research were gathered by directly applying the questionnaire consisting of questions including socio-demographic characteristics, risks and threats perception caused by the hospital working environment, health conditions and working conditions, and Health Employee Safety Scale (HESS) and Beck Anxiety Scale (BAI) questions.Findings: 16.7% (26 people) of the students were male and 83.3% (130 people) were female and the average age was 21.00 ± 1.95 (Min: 18, Max: 31). The average (HESS) of the nursing students was found to be higher than the midwifery students. Midwifery students in the 4th grade were found to have higher average BAI scores than the 3rd grade students.Conclusion: In this study, it was determined that students were provided with occupational security in the hospital they were practicing, but were experiencing moderate anxiety.Key Words: Nursing and Obstetrician Students , Implementations, Occupational risks, Anxiety. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Kurumları Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Health Care Management | en_US |
dc.title | Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin uygulamada yaşadıkları mesleki risklerin kaygı düzeylerine etkisi (Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu örneği) | |
dc.title.alternative | The effects of the occupational risks experienced by nursing and obstetrician students during implementations on their anxiety levels (The example of Amasya University School of Health) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-04 | |
dc.contributor.department | Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yöneticiliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nursing | |
dc.subject.ytm | Nursing research | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Midwifery | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Career risk | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Applied education | |
dc.identifier.yokid | 10188666 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 506113 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |