Show simple item record

dc.contributor.advisorTüfekçi, Mehmet
dc.contributor.authorDemir, Tülay
dc.date.accessioned2020-12-07T11:16:24Z
dc.date.available2020-12-07T11:16:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/138059
dc.description.abstractBu çalışmada Rize ili Ardeşen ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda çalışan öğretmenlerin Güvenlik iklimi algı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel, tanımlayıcı tipte yapılan çalışmanın evrenini Ardeşen Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmada bir örneklem alınmamış olup, evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Çalışmanın yapıldığı tarihlerde çalışan 500 Öğretmenden 406 kişiye (Katılım oranı:%81,2) ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Anket formu; sosyo-demografik veri formu, öğretmenlerin çalışma koşullarına ilişkin sorular ve Güvenlik iklimi ölçeği bulunmaktadır. Elde edilen verilerin çözümlenmesin frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzde gibi betimsel istatistiklerden yararlanıldı. Öğretmenlerin çalışma koşulları ve sosyo demografik bilgilerinin güvenlik iklimi algı düzeyi üzerine etkisinin değerlendirilmesinde normal dağılım sağlandığı durumlarda t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanıldı. Normal dağılım sağlanmadığı durumlarda ise nonparametrik testlerde kruskal Wallis ve Mun vitney U testleri kullanıldı. Sayısal değişkenler ile güvenlik iklimi ölçeği puanın ilişki analizinde spearman korelasyon analizi kullanıldı. Çalışmaya katılan öğretmenlerden erkek olanların kadınlara göre güvenlik iklimi algı düzeyi anlamlı düzeyde daha yüksek çıkarken (P<0,05), diğer sosyo demografik değişkenler ile güvenlik iklimi arasında herhangi bir ilişki görülmemiştir. Öğretmenlerden idareci olanlar ve lisede çalışan öğretmenlerin güvenlik iklimi algı düzeyleri diğer öğretmenlere göre daha yüksek düzeyde çıkmıştır. Öğretmenlerde İSG eğitimi almış olmaları daha yüksek güvenlik iklimi algı düzeylerine sahip olmalarına katkı sunan en önemli unsur olarak öne çıkmaktadır. Bunun yanında, yaptıkları işten memnun olan öğretmenlerin daha yüksek güvenlik algı düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin iş memnuniyeti ve çalışma koşulları güvenlik iklimini olumsuz etkileyen temel faktörlerdir. Güvenlik iklimi, Öğretmen, çalışma koşulları, Ölçek
dc.description.abstractIn this study;it is aimed to determine perception level of security climate of teacher who work at schools depending on Ministry of Education in Ardeşen-Rize Universe of cross sectional descriptive research is composed of teachers work at schools depending on Ministry of Education in Ardeşen-Rize İn this study; no sampling was taken and it is aimed to reach all the univrse.On the date When study was done ,406 of 500 teachers were reached (participation rate 81.2) Dates were taken with questionaire by researcher , it contains sacio demographic data form, questions about working conditions of teachers and scale of secuvity climate . Analysis of abtained data was done with frequency , stam dart deviation and descriptive statis ties like percentage. In the situations that normal distribution is obtained , t test and one way variance were used on evaluating affets of working conditions of teacher and socio demographic in formation on perception level of securrity climate. In the situation that normal distribution is not obtained , in non parametric tests , Kruskal Wallis and Mun witney U tests were used. Spearmen correlation analysis was used on the relation of paint of scale of security climate numerical variables While perception scale of security climate with women teacher partici pants are remankably higher than men teacher partici pants ( p < 0,05) , no relation ship between socio demographic variables and security climate was observed. Teachers who are adminis trator and work at high school have less perception scale of secvrity climate compared to other teachers A teacher's studying acuppational healthame safety education is the most impot tant factor to have less perception scale of security climate. Besides , Teachers who are happy at work have less perception scale of security climate. Work satis factions and working canditions of teachers are the main factor which in fluences security climate negatively. Security climate , teacher , working canditions , scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleOkullarda iş güvenliği iklimi (Rize ili Ardeşen örneği)
dc.title.alternativeWorkplace safety climate in schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmWork safety
dc.subject.ytmOccupational health
dc.subject.ytmSafety climate
dc.subject.ytmRize-Ardeşen
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmWorking conditions
dc.subject.ytmWork environment
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10264706
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565687
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess