Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Fadime
dc.contributor.authorPolat Süzen, Kadiriye
dc.date.accessioned2020-12-07T11:15:38Z
dc.date.available2020-12-07T11:15:38Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137967
dc.description.abstractYemek sadece fizyolojik bir gereksinim olmayıp aynı zamanda hüzün, sevinç, keyif, birlik ve beraberlik gibi sosyal etkileşimlerin de merkezinde yer almaktadır. Bu nedenler kişilerin özellikle hastanelerde tedavi gören hastaların yemeklerden memnun olmaları hem biyolojik hem de psikolojik olarak iyileşmelerinde önemlidir.Hastalara kaliteli, güvenilir, yeterli ve dengeli beslenme imkânı sunarken hastaların memnun edilmeleri hastane yönetiminin hedeflerinden ve başarı göstergelerinden biridir. Ayrıca, hastaların yemek servislerindeki memnuniyetleri, sağlık hizmetinde kalitenin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.Ülkemizde hem özel hem devlet hastanelerinde yapılan aylık hasta memnuniyet anketlerinde ve bilimsel araştırmalarında hastaların yemek hizmetleri memnuniyeti puanı düşük çıkmaktadır.Çalışmamızda yemek sunumu ile ilgili hastaların beklentilerine karşın 21 başlıktan oluşan memnuniyet düzeyleri ölçülmüştür. Ankete katılan hastaların sosyo-ekonomik statüleri SES ölçeğine göre değerlendirilip memnuniyet ile ilişkilendirilmiştir.Araştırmaya 67 kadın 98 erkek olmak üzere toplam 165 kişi katılmıştır. `Çevresel Faktörler` ve `Açlık Miktarı` faktöründe alt ve alt orta sosyo-ekonomik statü gruplarının memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.`Yemek Kalitesi`, `Yemek Servis Kalitesi` ve `Servis Personeli Memnuniyeti` faktöründe alt sosyo ekonomik statü ile alt orta ve üst orta sosyo ekonomik statü gruplarının memnuniyet düzeyleri karşılaştırılmıştır. Statü düzeyi arttıkça memnuniyet düzeyinin azaldığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Sosyo Ekonomik Statü, Beslenme Hizmetleri, Kalite
dc.description.abstractFood is not only a physiological requirement, but also at the center of social interactions such as sadness, joy, pleasure, unity and togetherness. For these reasons, being satisfied with the food is important for people, especially the ones who receive treatment in hospitals, to heal both biologically and psychologically.Satisfying the patients while providing them with a quality, safe, adequate and balanced nutrition opportunity is one of the goals and success indicators of hospital administration. In addition, the satisfaction of the patients in food services comprises an important part of the quality in health care.In our country, monthly patient satisfaction surveys and scientific researches conducted in both private and public hospitals indicate that patients' satisfaction scores for food services are low.In our study, satisfaction levels of patients consisting of 21 titles were measured according to their expectations regarding food presentation. The socioeconomic status of the patients who participated in the survey were evaluated in accordance with the SES scale and associated with satisfaction.A total of 165 people, 67 women and 98 men, participated in the study. There was no statistically significant difference found between the satisfaction levels of the low and lower-middle socioeconomic status groups regarding the factors of `Environmental Factors` and `Hunger Level`.In the `Food Quality`, `Food Service Quality` and `Service Personnel Satisfaction` factors, the satisfaction levels of the lower socio-economic status group were compared with lower-middle and upper-middle socioeconomic status groups. It was determined that the level of satisfaction decreases as the status level increases.KeyWords: Patient Satisfaction, Socio-Economic Status, Nutrition Services, Qualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleHastanelerde yiyecek hizmetleri memnuniyetinin sosyo-ekonomik statü ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between food service satisfaction and socio-economic status in hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentSağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yöneticiliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10333398
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624802
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess