Okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerinin öğretmenlerin stres düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi(Trabzon örneği)
dc.contributor.advisor | Yoldaş, Muhammed Asıf | |
dc.contributor.author | Tunç, Ruhiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:14:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:14:36Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137841 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerininöğretmenlerin stres düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesinin belirlenmesiniamaçlamıştır.Bu amaç doğrultusunda veri toplam aracı olarak 300 öğretmene anket uygulamasıyapılmıştır. Ankette kişisel bilgi formu ile İletişim Yeterlilik Ölçeği ve Stres Ölçeğikullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Öncelikledemografik değişkenler ve ölçeklerin frekans tabloları verilmiştir. Demografikdeğişkenler ile ölçekler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Bağımsız Gruplar t-Testi veTek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Farklılığa neden olangrupların belirlenmesi için Post Hoc Testlerinden varyansların homojenliği durumundaScheffe Testi, homojen olmaması durumunda Tamhane's t2 testinden yararlanılmıştır.İstatistiksel anlamlılık p < 0.05 ve iki yönlü olarak kabul edilmiştir.Sonuç olarak; okul yöneticilerinin iletişim yeterlilikleri ile öğretmenlerin branşve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Meslekikıdem değişkeninde ise 30 yıl ve üzeri mesleki kıdemin en küçük ortalamaya sahipolarak anlamlılığın sebebi olmaktadır. Stres düzeyi ile demografik değişkenler arasındabir anlamlılığın olmadığı görülmektedir. Okul yöneticilerinin iletişim yeterlilikleri ileöğretmenlerin stres düzeyi arasındaki ilişkiye bakıldığında iki sürekli değişken olaraktanımlanan değişkenler arasında bir ilişkinin olamadığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: İletişim, Eğitimde İletişim, Stres, Stres Belirtileri | |
dc.description.abstract | The main objective of this study was to evaluate the qualification of teachers,school administrators can contact stress levels aimed to identify the impact of theexaminationFor this purpose the teacher survey data as a tool for a total of 300.Survey ofpersonal information form to communicate with the Proficiency Scale and StressScale. The data obtained was analyzed in the program SPSS. First of all, the scale ofdemographic variables and frequency tables. Demographic variables and scales todetermine the relationship between an independent Groups T-Test and one-way analysisof variance (ANOVA) and analysed. To Post Hoc determination of diversity that is thecause of group homogeneity of variance Tests in the case of the absence ofhomogeneous Tamhane Test, Scheffe's T2 test.Statistical significance p < 0.05 and twoway.As a result; school administrators teachers with branches and professionalcommunication competencies seniority differ significantly according to avariable.Professional seniority in the variable is 30 years and above have the smallestaverage professional seniority as significant as the reason.Stress level is not ameaningful between demographic variables with the. School administrators teachers 'stress level with communication qualifications when looking at the relationship betweentwo variables that are defined as a continuous variable is not a relationship between.Key Words: Contact, Training In Communication, Stress, Stress Symptoms | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin iletişim yeterliliklerinin öğretmenlerin stres düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi(Trabzon örneği) | |
dc.title.alternative | The study of effects of headmasters communi̇ati̇on competences on teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Communication management | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Trabzon | |
dc.identifier.yokid | 10097614 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429719 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |