Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Leyla
dc.contributor.authorTekin, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-07T11:14:30Z
dc.date.available2020-12-07T11:14:30Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137831
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişim becerilerini `okul, öğretmen, öğrenci ve veli` kavramına ilişkin sahip oldukları algıların, metafor aracılığı ile ortaya çıkarılmasıdır. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Samsun Vakıf İlköğretim Okulu dördüncü sınıfta eğitim gören 40 öğrenci ile 40 öğretmen olmak üzere toplam 80 kişi oluşturmaktadır. Yapılan metafor araştırmasında araştırma grubunu oluşturan öğrenci ve öğretmenlere Holger Lindemann'ın (2015) `Die große Metaphern-Schatzkiste` (Büyük Metafor-Hazine Sandığı) tekniği uygulanmıştır. Bu somut metafor araştırma tekniğinin uygulanması için, içerisinde çeşitli nesnelerle (anahtarlık, kilit, düğme, makas, vb.) doldurulmuş bir kutu (hazine sandığı) hazırlanmıştır. İncelenmekte olan kişiden kutunun içerisinden, kurum veya şahısları sembolize edecek objeler seçmesi istenmiştir. Seçilen objelerin, kendilerine hazırlanmış olan renkli (kırmızı, mavi, sarı, yeşil, beyaz) ve çeşitli desenli kartonlardan bir tanesini seçerek yerleştirmesi istenmiştir. `Öğretmen/öğrenci/veli/okul için seçmiş olduğun obje… gibidir. Neden bu objeyi seçtin?` sorusuna verilen yanıtlar derlenmiş ve analiz edilmiştir.
dc.description.abstractThe main core of the thesis is to analyse the perceptions of students, teachers and parents related to the communicational term via metaphors. It is aimed to analyse this process with 40 teachers and students of the 4th grades of a college of foundation in Samsun. While the metaphor analysis, Holger Lindemann (2015) `Die große Metaphern-Schatzkiste` technique has been applied to the participants. A treasure chest with a variation of objects is prepared for the metaphoric application. A subject is requested to choose some objects from the chest via associating them with the individuals or the institutions as well as to order them on a card-board. The target is to determine the subjects` ideas, perceptions, behaviours and values of communication into their subconscious mind.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde iletişim: İlköğretimde metafor analizi
dc.title.alternativeCommunication in educational institutes; Metaphoric analysis at primary level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmEducation organizations
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10179110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495691
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess