Show simple item record

dc.contributor.advisorKalyon, Levent
dc.contributor.authorSubaşi, Betül
dc.date.accessioned2020-12-07T11:14:24Z
dc.date.available2020-12-07T11:14:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137821
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Erbaa Sanat ve Meslek Edindirme Kurslarının (ESMEK) halkla ilişkiler faaliyetlerinin ve sanat meslek edindirme kurslarının ekonomik, sosyal, kültürel katkılarının incelenmesini kapsamaktadır. Araştırmanın hipotezleri doğrultusunda ESMEK kursiyerlerinin halkla ilişkiler görüşleri ve cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, iş durumu, katıldıkları kursların karşılaştırılmasını içermektedir.Araştırmaya Erbaa Belediyesi kapsamında açılan ESMEK'te eğitim gören toplam 282 kursiyer katılmıştır. Araştırma kapsamında ESMEK kursiyerlerine anket uygulanmış ve anket sonuçları SPSS 17.0 programı kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada öncelikle kursiyerlerin halkla ilişkiler faaliyetleri ve bununla birlikte ekonomik, sosyal, kültürel kazanımlar açısından görüşleri ele alınarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda kursiyerlerin görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Daha sonra kursiyerlerin kursları hangi durumlara göre tercih ettiklerinin karşılaştırılması yapılmıştır. Bunun sonucunda kursiyerlerin katıldıkları kursların cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, iş durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Halkla İlişkiler, Sanat ve Meslek Edindirme Kursları, ESMEK
dc.description.abstractThe aim of this study includes examination of public relations activities of Erbaa Art Vocational courses and examination of Art Vocational courses of economic, social and cultural contributions. In accordance with the hypothesis of the study include views of public relations of participants in ESMEK and gender, age, educational status, job status, marital status, and comparasion of courses that they attended. 282 participants who study in ESMEK, that was opened by Erbaa municipality, have participated in this research. A question naire was applied to participants of ESMEK, and results were analyzed als statistical using SPSS 17.0 program, the scope of this research.In this Research primarily public relation activities and views of economic, social and in terms of cultural achievements were examined. The Conclusion of the analyzes that were perfomed, have reached positive opinions of participants. Then comparison has been made according to which state the participants prefer the course. Conclusion that courses which participants attended, differs significantly according to gender, age, education status, marital status, job status, have been reached.Key Words: Public Relations, Art Vocational Courses, ESMEKen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleMesleki eğitim kurslarının halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi: Erbaa Sanat ve Mesleki Eğitim Kursu (ESMEK) örneği
dc.title.alternativeExamination of vocational training courses and public relations activities: Example of Erbaa Art Vocational Training Courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmVocational education centers
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCourses
dc.identifier.yokid10130064
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451837
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess