Mesleki eğitim kurslarının halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi: Erbaa Sanat ve Mesleki Eğitim Kursu (ESMEK) örneği
dc.contributor.advisor | Kalyon, Levent | |
dc.contributor.author | Subaşi, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:14:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:14:24Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137821 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Erbaa Sanat ve Meslek Edindirme Kurslarının (ESMEK) halkla ilişkiler faaliyetlerinin ve sanat meslek edindirme kurslarının ekonomik, sosyal, kültürel katkılarının incelenmesini kapsamaktadır. Araştırmanın hipotezleri doğrultusunda ESMEK kursiyerlerinin halkla ilişkiler görüşleri ve cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, iş durumu, katıldıkları kursların karşılaştırılmasını içermektedir.Araştırmaya Erbaa Belediyesi kapsamında açılan ESMEK'te eğitim gören toplam 282 kursiyer katılmıştır. Araştırma kapsamında ESMEK kursiyerlerine anket uygulanmış ve anket sonuçları SPSS 17.0 programı kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada öncelikle kursiyerlerin halkla ilişkiler faaliyetleri ve bununla birlikte ekonomik, sosyal, kültürel kazanımlar açısından görüşleri ele alınarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda kursiyerlerin görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Daha sonra kursiyerlerin kursları hangi durumlara göre tercih ettiklerinin karşılaştırılması yapılmıştır. Bunun sonucunda kursiyerlerin katıldıkları kursların cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, iş durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Halkla İlişkiler, Sanat ve Meslek Edindirme Kursları, ESMEK | |
dc.description.abstract | The aim of this study includes examination of public relations activities of Erbaa Art Vocational courses and examination of Art Vocational courses of economic, social and cultural contributions. In accordance with the hypothesis of the study include views of public relations of participants in ESMEK and gender, age, educational status, job status, marital status, and comparasion of courses that they attended. 282 participants who study in ESMEK, that was opened by Erbaa municipality, have participated in this research. A question naire was applied to participants of ESMEK, and results were analyzed als statistical using SPSS 17.0 program, the scope of this research.In this Research primarily public relation activities and views of economic, social and in terms of cultural achievements were examined. The Conclusion of the analyzes that were perfomed, have reached positive opinions of participants. Then comparison has been made according to which state the participants prefer the course. Conclusion that courses which participants attended, differs significantly according to gender, age, education status, marital status, job status, have been reached.Key Words: Public Relations, Art Vocational Courses, ESMEK | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halkla İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | Public Relations | en_US |
dc.title | Mesleki eğitim kurslarının halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi: Erbaa Sanat ve Mesleki Eğitim Kursu (ESMEK) örneği | |
dc.title.alternative | Examination of vocational training courses and public relations activities: Example of Erbaa Art Vocational Training Courses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Vocational education centers | |
dc.subject.ytm | Public relations | |
dc.subject.ytm | Courses | |
dc.identifier.yokid | 10130064 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451837 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Halkla İlişkiler Bilim Dalı |