Yönetişimin yapılandırmacı eğitim sistemi üzerindeki etkisine ilişkin okul yöneticileri üzerinde bir uygulama (Trabzon ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yoldaş, Muhammed Asıf | |
dc.contributor.author | Tomruk, Şebnem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:14:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:14:08Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137793 | |
dc.description.abstract | Günümüzde İnternet ve sosyal medya teknoloji ve uygulamalarının yaygınlaşması sonucunda eğitimden ekonomiye, sosyal yaşantıdan teknolojiye ve iletişim şekillerine kadar pek çok alanda ciddi değişimler meydana gelmiştir. Okullar bulundukları çevre ve üstlendikleri işlevler nedeniyle bu değişim sürecine ayak uydurmak durumundadırlar.Türk Eğitim Sisteminde ise bu gelişmelere paralel olarak yapılandırmacı eğitim sistemi 2005-2006 döneminden beri 10 yıldır benimsenmekte ve uygulanmaktadır. Yapılandırmacılık eğitim sistemi ise günümüzün küresel koşullarına uyum sağlayacak ve topluma, çevreye saygılı ve duyarlı nesiller yetiştirmeye yönelik bireyler yetiştirmek amacıyla düzenlenen günümüzün en dikkat çekici eğitim programlarından biri olarak ortaya çıkmaktadır. Okulların toplumdan bağımsız olamayacağı düşünüldüğünde yapılandırıcı eğitim sisteminin sadece belli alanlarda sınırlı kalması beklenmeyip aksine tüm eğitim sistemini bir bütün olarak etkilemesi beklenmektedir. 21. yüzyılın yönetim paradigması olan yönetişim kavramı, 1900'lerden itibaren eğitim yönetimini de kökünden etkilemeye başlamıştır. Bu yeni yaklaşımla, merkezi bir şekilde eğitim sisteminin yönetilmesi yerine yerinden yönetimin önemi de benimsenmiştir. Böylelikle kapalı bir sistem yerine toplumsal gelişime ve değişime açık bir eğitim sisteminin oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı yönetişimin yapılandırmacı eğitim sisteminin şekillenmesi üzerinde anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Bu çalışmanın birinci bölümünde araştırmayla ilgili problemin tespiti, araştırmanın amacı ve önemi, sınırlılıkları, varsayımları ve tanımları yer almaktadır. İkinci bölümde yapılandırmacı eğitim sistemine ilişkin kuramsal çerçeve detaylı biçimde analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde yönetişim konusu detaylı olarak incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise saha çalışmasının bulguları ve sonuçları yer almaktadır. Analiz bölümünde Trabzon İli'nin Orta hisar İlçesi'nde çalışan okul yöneticilerinin katılımıyla veri toplanmış ve veriler istatistiki testlerle incelenmiştir. Son bölümde ise literatür analizi çerçevesinde bu çalışmanın elde ettiği bulgular değerlendirilmiş ve sonuçlar özetlenip öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Yönetişim, Yapılandırmacılık, Okul Yöneticileri. | |
dc.description.abstract | In recent years, technological, economic, political, social and cultural are as have witnessed a rapid and interactive process of change. Schools due to their environment and their functions, are meant to keep pace with this change process. The Turkish Education System constructivist educational approach since the 2005-2006 academic year was put into practice across the country.Constructivism-oriented to meet the expectations of the new human model, the most important education is considered as one of the projects. Community as an open system was evaluated, the educational system as a basic system conversion process performed on this important change, affect all the pieces of the system is inevitable.The concept of governance in the 21st century management paradigm, 20. Century management approach is a big change. Governance of centralism, instead of local, rather than unitary structure understanding federalism, solid red tape instead of openness, participation, coverage instead of hierarchy instead of bringing management accountability and responsibility has been a great transformation. The aim of this study was the balance of the constructivist school system governance a significant relation is to determine whether on the. The first part of this research with the aim of identifying a problem, survey research and the importance of the limitations, assumptions and definitions. The second section describes the theoretical framework related to the constructivist educational system. The third section focuses on the theoretical frame work for the concept of governance. The fourth part is the field research is being carried out. In this section, the province of Trabzon, Central Hall County school administrators working in a field with research findings and statistical package program was evaluated. In the last chapter is the oretical and field research in the light of the results obtained from the findings, discussion and recommendation semphasized.Key Words: Governance, Constructivisim, School Managers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetişimin yapılandırmacı eğitim sistemi üzerindeki etkisine ilişkin okul yöneticileri üzerinde bir uygulama (Trabzon ili örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Governance | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 10115458 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 433503 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |