Show simple item record

dc.contributor.advisorYoldaş, Muhammed Asıf
dc.contributor.authorKavas, Emine
dc.date.accessioned2020-12-07T11:13:42Z
dc.date.available2020-12-07T11:13:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137724
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Alman ve Türk kadın tüketicilerin hedonizim- kültür ilişkisinin tekstil ürünlerinin satın alma kararına etkilerini incelemektir. Araştırmanın alan yazın taramasında kültür; modernizm, postmodernizm ve tüketimin antropolojisi; hedonizm, tüketim, satın alma davranışı ve alışveriş teorileri konu ile bağlantılı olarak ele alınarak tüketicilerin satın alma kararına kültürel etkilerin mi yoksa hedonik tutumların mı baskın olduğu tespit edilecektir. Çalışmanın yöntemi kapsamında, araştırma deseni, örneklem seçimi, hipotezler ve veri toplama bilgileri detaylı olarak verildikten sonra, son bölümde araştırmanın sonuçları ve analizler yer almaktadır. Sonuç kısmında ise, her iki kültürdeki alışveriş tutumlarında kültür ve hedonik davranışların etkisi irdelenecektir. Araştırmanın bulguları doğrultusunda, küreselleşen ekonomide sürekli değişen koşulların, firmaların satış politikalarında ihtiyaçlarına yönelik hizmet önerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Pazarlama alanında hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarının bilinmesi önemlidir. Uluslararası pazarlama alanında ise, kültürel farklılıklar ve kültürel farklılıkların tüketici davranışlarını etkileme boyutu oldukça önemlidir. Küreselleşen iş dünyasında rekabet avantajı sağlayabilecek konulardan biri de çapraz küresel araştırmalardır. Kültürlerarası karşılaştırmalı çalışmaların neticesinde, işletmeler farklı kültürlerdeki tüketici taleplerine yönelik farklı ürün ve hizmetler sunabilirler.Sonuç olarak çalışmada ele alınan konu, tekstil sektöründe kadın tüketicilerin satın alma davranışının kültürel ve hedonik davranışları ile ilişkilendirilmesidir. Bu çerçevede varılan sonuca göre, tekstil sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, hedonizm, kültür ve satın alma davranışları arasındaki ilişkileri kavrayabildikleri ölçüde, pazarlama stratejilerini oluşturabilecekleri gibi ürün ve hizmet çeşitlendirmesine de gidebilirler.Anahtar Kelimeler: Hedonizm, Kültür, Satın Alma Davranışı
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of cultural and hedonical behaviours on purchasing decisions of women consumers on two different cultures. It will be determined that if cultural effects or hedonical behaviours are dominant on purchasing desicions after considering culture; modernism, postmodernism and anthropology of consumption; hedonism, consumption, purchasing behaviour and shopping theories in literature review of research. Conclusions and analyses of research are given after method of study, research design, selection of samples, hypotheses and data gathering informations are given in detail in method chapter. In conclusion section, the effect of hedonic behaviours and culture in shopping behaviours will be studied. Towards the findings of the study, it is aimed that developing new service offers for the needs of constantly changing conditions within the global economy and selling policies of the firms.It is important to know the consumption habits of target group in marketing. But for the international marketing, cultural differences and how much cultural differences affects consumer behaviours are so important. One of the points that can provide competitive advantage in globalizing business world is cross cultural studies. In consequence of intercultural comparative studies, different products and services are offerable for consumer demand in different cultures.Subject of this study is associating the behaviour of purchasing of female consumers in textile sector with cultural and hedonic behaviours of them. As a result of study, textile businesses can either form their marketing strategies or diversify their products and services.Key Words: Hedonism, Culture, Purchasing Behaviouren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKültürün hedonik satın alma davranışına etkisini belirlemeye yönelik Alman ve Türk kadın tüketiciler üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeA research on determining the effect of culture on hedonic purchase behavior, comparison of German & Turkish women consumers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGermans
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmCultural consumption
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmConsumption emotions
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCultural effect
dc.identifier.yokid10056107
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451799
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess