Okul merkezli yönetimin Kırşehir`de ilkokullarda uygulanabilirliği
dc.contributor.advisor | Gürkan, Ömer | |
dc.contributor.author | Aksoy, Feyzullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:13:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:13:38Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137718 | |
dc.description.abstract | Eğitimde yerelleşme, yerinden yönetim, yetki aktarımı ve yetki devri hakkındaaraştırmalar yapılmasına karsın bu çerçevede eğitimin üretildiği temel doku olanokulun; yapısı, amaçları, süreçleri ve dahilindeki isleyişi, iklimi üzerinde yine okuluntoplumsal, ekonomik, politik, bireysel rolleri çerçevesinde, öğretmenlerin eğitimhizmetinin sunumundaki, etkinleri, davranışları, tutumları, eğilimleri ve görüşlerimerkezi politikaların belirlenmesinde dolaylı da olsa önemlidir. Bu bağlantıdaaraştırmanın amacı öğretmenlerin okul merkezli yönetim sistemine ilişkin görüşlerininbetimleyebilmektir. Aynı zamanda karmaşık görünümlü okul merkezli yönetim sistemiliteratürüne sistematik bir yaklaşım sunmaktır.Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada öz olarak, Kırşehir'de görev yapan sınıföğretmenlerine göre okulların mevcut durumlarının temel olarak Okul MerkezliYönetim Sistemine elverişli olduğu ancak belli konumda ve özellikteki öğretmenlerinokulların farklı hususlarda eksikliklerinin olduğunu belirttikleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler:Okul, Eğitimde Yerelleşme, Okul Merkezli Yönetim. | |
dc.description.abstract | Although researches have been made related with decentralization in educationand self-based management, transferring authority, revolving authority and in thesecontexts, the basic texture of schools was produced education, on the schools' structuresgoals, processes and including operation, climates, and the framework of role of social,economic, politic ,individual with delivering educational activity by teachers, thereforethe views of teachers are important. The aim of this research was to describe the viewsof teachers about school based management system and at the same time, to present amore basic and systematic approach to complicated views of school based managementliteratures.In this context, as self in the work that is performed, Kırşehir according to theclass teachers who served in schools, school based management as the basis of thecurrent state of the system that is best suited to, however, location and characteristics ofdeficiencies in certain schools, it was stated that it was concluded that teachers withdifferent points of view.Key Words:School Decentralization In Education, School-Based Management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul merkezli yönetimin Kırşehir`de ilkokullarda uygulanabilirliği | |
dc.title.alternative | School-based management:applicability of pri̇mary school in Kırşehi̇r | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Decentralization | |
dc.subject.ytm | Decentralization | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | School based management | |
dc.identifier.yokid | 10127876 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443169 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |