Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Abdullah
dc.contributor.authorBalci, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-07T11:13:35Z
dc.date.available2020-12-07T11:13:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-03-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137712
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, etik liderlik ile öğretmenlerin yönetimsel becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma etik liderliğin öğretmenler üzerine yönetimsel etkisinin ele alınıp değerlendirildiği bir çalışma olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014- 2015 Eğitim Öğretim yılında Trabzon ili Akçaabat (1500 öğretmen), Beşikdüzü (330 öğretmen) ve Ortahisar (3891 öğretmen) ilçelerindeki devlet okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırmada okul yöneticilerinin etik liderlik düzeylerini belirlemek için Etik Liderlik Ölçeği ve okulların örgütsel güven düzeyini belirlemek için Örgütsel Güven Ölçeği kullanılmıştır. Örnekleme giren öğretmenlere uygulanan Etik Liderlik Ölçeği ve Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği ile elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, korelasyon analizi kullanılmıştır. Anahtar kelimeler: Liderlik, Etik, Etik Liderlik, Yönetimsel Etki.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the relationship between ethical leadership and managerial skills of teachers. This research handles and evaluates administrative impact of ethical leadership on teachers with using screening model. Population of the research is constituted by the teachers working at state schools in 2014-2015 academic year in Akçaabat (1500 teachers), Beşikdüzü (330 teachers) and Ortahisar (3891 teachers) districts in Trabzon. In this research, `Ethical Leadership Scale` was used to determine the level of ethical leadership of school administrators and `Organizational Trust Scale` was used to determine the level of organizational trust of schools. SPSS 22.0 software package was used to analysis of the data obtained from `Ethical leadership Scale` and `Organizational Trust Scale` applied to the teachers in the sample group. T-test, ANOVA and correlation analysis was used to resolution of the data acquired.Key words: Leadership, Ethics, Ethical Leadership, Managerial Impact.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtik liderliğin öğretmenler üzerine yönetimsel etkisi (Trabzon ili örneği)
dc.title.alternativeThe administrative impact of ethical leadership on teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-16
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmManagerial ethic
dc.identifier.yokid10105155
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429722
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineYönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess