Etik liderliğin öğretmenler üzerine yönetimsel etkisi (Trabzon ili örneği)
dc.contributor.advisor | Çelik, Abdullah | |
dc.contributor.author | Balci, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:13:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:13:35Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-03-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137712 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, etik liderlik ile öğretmenlerin yönetimsel becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma etik liderliğin öğretmenler üzerine yönetimsel etkisinin ele alınıp değerlendirildiği bir çalışma olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014- 2015 Eğitim Öğretim yılında Trabzon ili Akçaabat (1500 öğretmen), Beşikdüzü (330 öğretmen) ve Ortahisar (3891 öğretmen) ilçelerindeki devlet okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırmada okul yöneticilerinin etik liderlik düzeylerini belirlemek için Etik Liderlik Ölçeği ve okulların örgütsel güven düzeyini belirlemek için Örgütsel Güven Ölçeği kullanılmıştır. Örnekleme giren öğretmenlere uygulanan Etik Liderlik Ölçeği ve Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği ile elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, korelasyon analizi kullanılmıştır. Anahtar kelimeler: Liderlik, Etik, Etik Liderlik, Yönetimsel Etki. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to reveal the relationship between ethical leadership and managerial skills of teachers. This research handles and evaluates administrative impact of ethical leadership on teachers with using screening model. Population of the research is constituted by the teachers working at state schools in 2014-2015 academic year in Akçaabat (1500 teachers), Beşikdüzü (330 teachers) and Ortahisar (3891 teachers) districts in Trabzon. In this research, `Ethical Leadership Scale` was used to determine the level of ethical leadership of school administrators and `Organizational Trust Scale` was used to determine the level of organizational trust of schools. SPSS 22.0 software package was used to analysis of the data obtained from `Ethical leadership Scale` and `Organizational Trust Scale` applied to the teachers in the sample group. T-test, ANOVA and correlation analysis was used to resolution of the data acquired.Key words: Leadership, Ethics, Ethical Leadership, Managerial Impact. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etik liderliğin öğretmenler üzerine yönetimsel etkisi (Trabzon ili örneği) | |
dc.title.alternative | The administrative impact of ethical leadership on teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-16 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.subject.ytm | Ethical leadership | |
dc.subject.ytm | Managerial ethic | |
dc.identifier.yokid | 10105155 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429722 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim Bilimleri Bilim Dalı |