Show simple item record

dc.contributor.advisorKalyon, Levent
dc.contributor.authorYilmaz Dursun, Esma
dc.date.accessioned2020-12-07T11:13:19Z
dc.date.available2020-12-07T11:13:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137681
dc.description.abstractTüketicilerin online alışveriş davranışlarını etkileyen faktörlerin incelendiği çalışmanın ilk bölümünde pazarlama kavramına değinilmiştir. Söz konusu bölümde pazarlama ile ilgili tanıma, pazarlama ile ilgili temel kavramlara, çalışmanın odak konusu olan online alışveriş kavramına, online alışverişin gelişimine, Dünya'da ve Türkiye'de internet kullanımı ile online alışveriş tercih edilme düzeyine değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde tüketicilerin online alışveriş davranışlarına etki eden unsurlar, tüketici ile ilgili faktörler, psikolojik faktörler ve web sitesi ile ilgili faktörler olmak üzere üç alt başlık dahilinde incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise tüketicilerin online alışveriş davranışlarını tespit etmeye yönelik oluşturulan ölçek bağlamında gerçekleştirilen anket uygulamasına dair istatistiki analiz bulgularına yer verilmiştir.
dc.description.abstractConsumers online shopping behavior in the first part of the study which examined the factors taht affect the marketing concept has been mentioned. The section in question related to marketing, recognition, which are related to marketing, basic concepts, the focus of the study, which is subject to the concept of online shopping, online shopping with the development of the Internet in Turkey and in the world of online shopping with the use of the preferred level has been discussed. In the second part of the study, the factors that influence consumers online shopping behaviour, consumer-related factors, psychological factors and website-related factors, including three within subheading has been investigated. In the last section of the study consumers online shopping behaviour in the context of identifying the scale generated on the findings of the survey conducted related to the implementation of the statistical analysis are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin online alışveriş davranışını etkileyen faktörler
dc.title.alternativeThe factors affecting consumer purchase behaviour in an online shopping context
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.identifier.yokid10113562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433504
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess