Show simple item record

dc.contributor.advisorKaptangil, Muharrem Kaptan
dc.contributor.authorKiliç Aksoy, Zafer Gökçen
dc.date.accessioned2020-12-07T11:13:16Z
dc.date.available2020-12-07T11:13:16Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137675
dc.description.abstractSağlık sektörü, teknolojideki hızlı değişimden en çok etkilenen sektörlerden biridir. İnovasyon, verimliliği ve karlılığı artırdığından firmalar için çok önemli olmaktadır. Küreselleşen dünyada yer alabilmek için inovasyon şart olmaktadır. Vakfıkebir Devlet Hastanesi'nde yapılan yenileme çalışmasından sonra hizmet kalitesi artmıştır. Böylece hastaların memnuniyet düzeyleri yükselmiştir.Uygulamaya alınan araştırmada iki yöntem ele alınmıştır: Birinci yöntem, `İki popülasyon ortalaması arasındaki farkın tahmini`; ikinci yöntem, `korelasyon` olarak değerlendirilmiş ve işleme alınmıştır.Fiziki mekanın genişlemesiyle mahremiyet konusunda, %99 gibi bir memnuniyet söz konusudur. Özellikle personele yapılan hizmet içi eğitimlerin, hizmet sunumuna katkısı olduğunu göstermektedir. %85 oranında iletişim konusunda memnuniyetin olması iyi bir başarıdır. Randevu almada MHRS sistemine geçilmesi memnuniyet düzeyinin %85 olmasına katkısı büyüktür.Hastaların hekim ve hemşirelerden memnun olduğu, hekim ve hemşirelerin hizmet yönünde uyum halinde çalıştığı ortaya çıkmıştır. Hastaların iyileşmesinde önemli bir motivasyon olarak kabul edilen `beslenme` ve `huzur` konuları arasında yapılan değerlendirmede uyum ve olumluluğun olmadığı görülmüştür. Hastaların banyo ve hijyen açısından da olumlu ve uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, inovasyonun sağlık sisteminde kullanılmasının toplumsal ekonomiye etkisi üzerinde Vakfıkebir Devlet Hastanesi'nde yüz yüze anket yoluyla yapılan bir çalışmadır.Anahtar Kelimeler: Sağlık Hizmetlerinde İnovasyon, İnovasyon, Hasta Memnuniyeti.
dc.description.abstractHealth systemm is on of the most affected sectors due to the rapial change in technology. Because it increases productivity and profits, innovation is crucial fort the componies. Innovation is a must for componies to play a part in a globalising world. After an innovation workshop conducted in Vakfıkebir state Hospital, the service quality was improved. There fore, patient satisfaction has increased.2 methods were applied in the study: First method was assessed and processed as `guessing` the difference between two population `mecns`;second method was assessed and processed as `correlation`.With the enlargement of physical setting, patients have a 99% privacy satisfachion rate. Especially the inservice training that is appalied to the hospital staff has shown that it contributes to service delivery. It is a great success that there is an 85% satisfaction rate.Switching to MHRS appaintment system had contributed to this 85% satisfaction rate. It was found that the patients were pleased with the nurses and the doctors, and the doctors and the nurses werw working together coordinately. It was also found that there was no harmony and positivity in the assessment that.Was made on the topics of `nourishment` and `peace`, which are believed to be important source of motivation for healing process. It was found that the patients were also positive about the bathrrooms and hygiene. This study is about he workshop that was conducted in Vakfıkebir State hospital on the effects of innovation in health system. Keywords: Innovation in health services innovation, patient satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnovasyon; sağlık sisteminde kullanımının toplumsal ekonomiye olan etkisi üzerinde bir araştırma (Vakfıkebir örneği)
dc.title.alternativeInnovation;aresearch about innovation and its on social economy when useal in realth system (Vakfikebir example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmHealth systems
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.identifier.yokid10115767
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433501
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess