Ortaokul öğrencilerinin okula uyumunda okul yönetimi ve öğretmenlerden beklentileri: Hopa ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Feridunoğlu, İsmail Cem | |
dc.contributor.author | Ustabaş, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:13:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:13:03Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137651 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu çalışmanın amacı, değişen eğitim sistemiyle beraber daha küçük yaşlarda ortaokula başlayan öğrencilerin okuldan, okul yönetiminden, öğretmenlerinden ve arkadaşlarından beklentilerini belirleyerek okulda yaşadıkları uyum problemlerine çözüm bulmaktır. Araştırma okul yöneticisi ve öğretmenlerin öğrencilerin gözünden nasıl algıladığını ortaya koyması açısından önem arz etmektedir. Bu konuyla ilgili yeterli çalışmanın olmayışı da araştırmaya bu konuda yapılacak çalışmalar için yol gösterici bir nitelik kazandırmıştır. Ekolojik sistemler kuramının bir basamağı olan mikrosistem, aileyi, okulu ve arkadaş gruplarını kapsayan, bireyin gelişiminde en büyük etkiye sahip olan sistemdir. Bundan dolayı çocukların okul değişimleri, akranlarıyla, öğretmenleriyle ve okul müdürleriyle olan ilişkileri okula uyumun önemli öğelerindendir. Bu göz önüne alındığında ekolojik yaklaşım, öğrencilerin okula uyum probleminin incelenmesi için güzel bir yol haritası çizmektedir. | |
dc.description.abstract | Purpose of this study is to solve harmony problem of the students who started midschool younger with changing education system, by putting forward their expectation from school, administration, teachers and friends. Study propounds importance with introducing the perceptions of students by their teachers and administration. This study could be considered as a pathfinder for those to come later as not much work to be done about this issue. Microsystem which is a step of ecological systems theory, has the most effect on improvement of the individual. It contents family,school and friend groups. Therefore school changes,relations with teachers, management and peers should be seen important subjects about harmonizing to school. Considering all these, ecological approach gives a beneficial route about analysing new joiners to midschool harmonizing problem. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin okula uyumunda okul yönetimi ve öğretmenlerden beklentileri: Hopa ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Midschool students' expectations from administration and teachers about school orientation: Hopa district example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-11 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary education students | |
dc.subject.ytm | School adjustment | |
dc.subject.ytm | Administrator expectationse | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Teacher expectations | |
dc.subject.ytm | Artvin-Hopa | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.identifier.yokid | 10142445 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451797 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |