Show simple item record

dc.contributor.advisorFeridunoğlu, İsmail Cem
dc.contributor.authorUstabaş, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-07T11:13:03Z
dc.date.available2020-12-07T11:13:03Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137651
dc.description.abstractYapılan bu çalışmanın amacı, değişen eğitim sistemiyle beraber daha küçük yaşlarda ortaokula başlayan öğrencilerin okuldan, okul yönetiminden, öğretmenlerinden ve arkadaşlarından beklentilerini belirleyerek okulda yaşadıkları uyum problemlerine çözüm bulmaktır. Araştırma okul yöneticisi ve öğretmenlerin öğrencilerin gözünden nasıl algıladığını ortaya koyması açısından önem arz etmektedir. Bu konuyla ilgili yeterli çalışmanın olmayışı da araştırmaya bu konuda yapılacak çalışmalar için yol gösterici bir nitelik kazandırmıştır. Ekolojik sistemler kuramının bir basamağı olan mikrosistem, aileyi, okulu ve arkadaş gruplarını kapsayan, bireyin gelişiminde en büyük etkiye sahip olan sistemdir. Bundan dolayı çocukların okul değişimleri, akranlarıyla, öğretmenleriyle ve okul müdürleriyle olan ilişkileri okula uyumun önemli öğelerindendir. Bu göz önüne alındığında ekolojik yaklaşım, öğrencilerin okula uyum probleminin incelenmesi için güzel bir yol haritası çizmektedir.
dc.description.abstractPurpose of this study is to solve harmony problem of the students who started midschool younger with changing education system, by putting forward their expectation from school, administration, teachers and friends. Study propounds importance with introducing the perceptions of students by their teachers and administration. This study could be considered as a pathfinder for those to come later as not much work to be done about this issue. Microsystem which is a step of ecological systems theory, has the most effect on improvement of the individual. It contents family,school and friend groups. Therefore school changes,relations with teachers, management and peers should be seen important subjects about harmonizing to school. Considering all these, ecological approach gives a beneficial route about analysing new joiners to midschool harmonizing problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okula uyumunda okul yönetimi ve öğretmenlerden beklentileri: Hopa ilçesi örneği
dc.title.alternativeMidschool students' expectations from administration and teachers about school orientation: Hopa district example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmSchool adjustment
dc.subject.ytmAdministrator expectationse
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeacher expectations
dc.subject.ytmArtvin-Hopa
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmAdjustment
dc.identifier.yokid10142445
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451797
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess