Duygusal zekanın kariyer seçimindeki etkilerini belirlemeye yönelik öğretim elemanları üzerine bir uygulama
dc.contributor.advisor | Yoldaş, Muhammed Asıf | |
dc.contributor.author | Yençeri, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:12:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:12:24Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137560 | |
dc.description.abstract | Dünyada yaşanan sosyo ekonomik gelişmeler ve küreselleşme süreci sonucunda modern yaşamla birlikte duygusal zekâ gerek iş hayatında gerekse sosyal hayatta gittikçe önem kazanan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu açıdan bakıldığında duygular insanların hem zekâ düzeyine hem de hayattan aldığı doyuma önemli katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda; bireyin kendisinin ve diğer bireylerin duygularını doğru şekilde algılaması, değerlendirip ifade etmesi, bu duygular arasında doğru bir biçimde ayrım yaparak düşünce ve davranışlarında kullanması ile ilgili üstün becerileri içeren duygusal zekâ, bir öğretim elamanının kariyer seçiminde ve iş hayatındaki başarısının belirlenmesinde kayda değer bir öneme sahiptir. Tüm örgüt çalışanlarında olduğu gibi üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarına da rekabet gücü veren duygusal zekâ, onların işlerinde daha pozitif olmalarını sağlamakta ve kariyer seçimlerinde başarılarını artırmaktadır. Çalışmanın amacı, duygusal zekânın kariyer seçimindeki etkilerini tespit etmeye ve değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesine yöneliktir. Bu kapsamda Trabzon ilinde Eğitim Öğretim faaliyeti gösteren Avrasya Üniversitesinde çalışmakta olan 145 öğretim elemanı üzerine anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, anket yöntemiyle elde edilen veriler, SPSS 18.0 paket programı kullanılarak; ölçeklerin güvenilirliği için Cronbach α değerleri hesaplanmış, demografik faktörlerin ise yüzde ve frekans değerleri ölçümlenmiştir. Araştırma ölçeklerinde yer alan değişkenlerine ilişkin tanımlayıcı verilerin ortalama, standart sapma, varyans, basıklık ve çarpıklık değerleri belirlenmiştir. Duygusal zekânın kariyer seçimindeki etkilerini belirlemeye yönelik yapılan bu araştırmanın hipotezlerinin test edilmesi, korelasyon ve regresyon analizleriyle ölçümlenmiştir. Böylece duygusal zekânın kariyer seçimindeki etkileri bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Emotional intelligence which has increased its significance respectively in business and social life as a result of socio-economic developments and globalisation in the world as well modern life arises as an important concept. Emotions contributes to intelligence level of human and pleasure of life when it is perceivedin that way. Within this context, emotional intelligence which includes superior skills with perception, evaluation and expression of emotions well by people, and using ideas and behaviors by eliminating the emotions has a significant role in career choice of an academician and success in business life. Emotional intelligence which supports the competitiveness among academic members as in all organizations provides more positivity and success in career choices. The aim of this research is to identify the influences of emotional intelligence in career choice and determine the relations between variables. Within this framework, a survey is conducted in 145 academic member working at Avrasya University which provides an higher education in Trabzon province. The results of survey is evaluated by SPSS 18.0 programme and the reliability of scales is calculated with Cronbach α values, and percent and frequency values of demographic factors is gauged. Mean, standart deviation, variance, kurtosis and skewness of descriptive data of variables in the elements of study is determined. Correlation and regression analysis is used to test the hypothesis of the study aiming to determine the influences of emotional intelligence in career choice. Thus, influences of emotional intelligence in career choice is identified. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Duygusal zekanın kariyer seçimindeki etkilerini belirlemeye yönelik öğretim elemanları üzerine bir uygulama | |
dc.title.alternative | Determining the application of emotional intelligence influences in career choice on academic members | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-28 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Career | |
dc.subject.ytm | Career preference | |
dc.subject.ytm | Career management | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Academic personnel | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10141394 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451793 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |