Show simple item record

dc.contributor.advisorYoldaş, Muhammed Asıf
dc.contributor.authorYençeri, Gülay
dc.date.accessioned2020-12-07T11:12:24Z
dc.date.available2020-12-07T11:12:24Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137560
dc.description.abstractDünyada yaşanan sosyo ekonomik gelişmeler ve küreselleşme süreci sonucunda modern yaşamla birlikte duygusal zekâ gerek iş hayatında gerekse sosyal hayatta gittikçe önem kazanan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu açıdan bakıldığında duygular insanların hem zekâ düzeyine hem de hayattan aldığı doyuma önemli katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda; bireyin kendisinin ve diğer bireylerin duygularını doğru şekilde algılaması, değerlendirip ifade etmesi, bu duygular arasında doğru bir biçimde ayrım yaparak düşünce ve davranışlarında kullanması ile ilgili üstün becerileri içeren duygusal zekâ, bir öğretim elamanının kariyer seçiminde ve iş hayatındaki başarısının belirlenmesinde kayda değer bir öneme sahiptir. Tüm örgüt çalışanlarında olduğu gibi üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarına da rekabet gücü veren duygusal zekâ, onların işlerinde daha pozitif olmalarını sağlamakta ve kariyer seçimlerinde başarılarını artırmaktadır. Çalışmanın amacı, duygusal zekânın kariyer seçimindeki etkilerini tespit etmeye ve değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesine yöneliktir. Bu kapsamda Trabzon ilinde Eğitim Öğretim faaliyeti gösteren Avrasya Üniversitesinde çalışmakta olan 145 öğretim elemanı üzerine anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, anket yöntemiyle elde edilen veriler, SPSS 18.0 paket programı kullanılarak; ölçeklerin güvenilirliği için Cronbach α değerleri hesaplanmış, demografik faktörlerin ise yüzde ve frekans değerleri ölçümlenmiştir. Araştırma ölçeklerinde yer alan değişkenlerine ilişkin tanımlayıcı verilerin ortalama, standart sapma, varyans, basıklık ve çarpıklık değerleri belirlenmiştir. Duygusal zekânın kariyer seçimindeki etkilerini belirlemeye yönelik yapılan bu araştırmanın hipotezlerinin test edilmesi, korelasyon ve regresyon analizleriyle ölçümlenmiştir. Böylece duygusal zekânın kariyer seçimindeki etkileri bulunmuştur.
dc.description.abstractEmotional intelligence which has increased its significance respectively in business and social life as a result of socio-economic developments and globalisation in the world as well modern life arises as an important concept. Emotions contributes to intelligence level of human and pleasure of life when it is perceivedin that way. Within this context, emotional intelligence which includes superior skills with perception, evaluation and expression of emotions well by people, and using ideas and behaviors by eliminating the emotions has a significant role in career choice of an academician and success in business life. Emotional intelligence which supports the competitiveness among academic members as in all organizations provides more positivity and success in career choices. The aim of this research is to identify the influences of emotional intelligence in career choice and determine the relations between variables. Within this framework, a survey is conducted in 145 academic member working at Avrasya University which provides an higher education in Trabzon province. The results of survey is evaluated by SPSS 18.0 programme and the reliability of scales is calculated with Cronbach α values, and percent and frequency values of demographic factors is gauged. Mean, standart deviation, variance, kurtosis and skewness of descriptive data of variables in the elements of study is determined. Correlation and regression analysis is used to test the hypothesis of the study aiming to determine the influences of emotional intelligence in career choice. Thus, influences of emotional intelligence in career choice is identified.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygusal zekanın kariyer seçimindeki etkilerini belirlemeye yönelik öğretim elemanları üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeDetermining the application of emotional intelligence influences in career choice on academic members
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-28
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer preference
dc.subject.ytmCareer management
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10141394
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451793
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess