İşyeri sahiplerinin perspektifindenkentlerde yayalaştırma projelerini etkileyen faktörler: Erzincan örneği
dc.contributor.advisor | Hergüner, Burak | |
dc.contributor.author | Dinç, Abdulsamet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:11:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:11:36Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137461 | |
dc.description.abstract | Günümüzde gelişen teknolojiyle beraber sayısı artan motorlu araçlar, kent hayatını olumsuz etkilemektedir. Bu probleme çözüm bulmak için yerel yönetimler yıllardır kent planlarında, trafik kurallarında ve ulaşım sistemlerinde birçok düzenlemeler yapmışlardır. Bunların en önemlilerinden olan yayalaştırma, giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Fakat kentlerde yıllardan beri var olan yapısal düzeni değiştirmek çok kolay olmadığından, yayalaştırmanın uygulanması da kolay değildir.Bu çalışmada yayalaştırma yaparken hangi faktörlerin göz önünde bulundurulması gerektiği incelenmiş ve bu faktörlerden hangilerinin yayalaştırmanın yapıldığı bölgedeki işyeri sahiplerinin yayalaştırmaya verdiği desteği etkilediği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Öncelikle yayalaştırmayla ilgili literatür taranmış ve farklı yayalaştırma türleri incelenmiştir. Buradan yola çıkılarak bir kuramsal çerçeve ve araştırma modeli oluşturulmuştur. Modeli test etmek üzere, 5'li likert ölçeğiyle hazırlanmış bir anket kullanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesi için veriyi toplayan kişinin belirli bir alanı seçtiği anket odak (focal) örneklem metodu 161 katılımcıya uygulanmıştır.Test edilen toplam 6 hipotezden 3'ü kabul edilirken, 3'ü kabul edilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Yayalaştırma, Trafik, Kent, Motorlu Araçlar, Yaya, Yaya Bölgesi | |
dc.description.abstract | Increasing the number of motor vehicles with the improving technology of today effect the urban life negatively. In order to find a solution to this problem, local authorities have been doing a lot of regulations in their urban plans, traffic rules, and transportation system for many years. The pedestrianisation, which is one of the most important of these, has gaining more importance gradually.But because it is not so easy to change existing stractural system for many years in urbans, it is not also easy the application of pedestrianisation.In this study, it was searched which factors must be considered when pedestrianize and it was tried to find out which of these factors effect the support of the owners of the business in the area where is pedestrianized. First of all, the literature, which is related to pedestrianisation and different types of it, was searched. Starting from here, a theoretical framework and researching model was formed. To test the model a survey, which is prepared in 5 point likert scale, was used. Focal sampling method ,which the data collector determine a specific area to choose the participants, was applied to 161 participants.From the tested hypotheses, 3 of them are accepted, 3 of them are refused. Keywords: Pedestrianisation, Traffic, Urban, Motor Vehicles, Pedestrian, Pedestrian Zone. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | İşyeri sahiplerinin perspektifindenkentlerde yayalaştırma projelerini etkileyen faktörler: Erzincan örneği | |
dc.title.alternative | The factors which effect pedestrianisation projects from the perspective of the owners of the business: The case of Erzincan | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | City center | |
dc.subject.ytm | Urban planning | |
dc.subject.ytm | Urban redevelopment | |
dc.subject.ytm | Pedestrianization | |
dc.subject.ytm | Erzincan | |
dc.subject.ytm | Work place | |
dc.subject.ytm | Infrastructure projects | |
dc.subject.ytm | Architectural projects | |
dc.subject.ytm | Urban architecture | |
dc.identifier.yokid | 10147355 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480749 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Yerel Yönetimler Bilim Dalı |