Show simple item record

dc.contributor.advisorYoldaş, Muhammed Asıf
dc.contributor.authorKaya, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-07T11:10:45Z
dc.date.available2020-12-07T11:10:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137353
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada, rekabetin artmasıyla birlikte piyasada varlığını sürdüren işletmeler, yoğun bir yarış içine girmişlerdir. Böyle bir ortamda işletmeler; yeni müşteriler çekmek, satışlarını arttırıp karı yükseltmek, tanıtımlarını yapmak amacıyla reklama başvurmaktadırlar. Ortaya çıkan bu talebin sonucunda, ülkemizde de reklamcılık sektörü giderek artan bir hızla gelişme göstermektedir.Dünyadaki ve ülkemizdeki reklam sektöründe, cinsiyet kavramını ön plana çıkartan bir strateji uygulanmaktadır. Cinsiyet, tüketici davranışlarını tespit etmek amacıyla geleneksel pazarlamada da uzun zamandan beri kullanılmaktadır. Fakat hızla değişen dünyamızda, tüketici davranışlarını yorumlayıp anlayabilmede geleneksel yapının dışına çıkılma ihtiyacı doğmuştur. Bundan dolayı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemek adına, reklamlarda biyolojik cinsiyetten farklı olarak, `psikolojik cinsiyet` kavramı da son zamanlarda adından sık bir şekilde bahsettirmektedir. Bu kavram, pazarlamacılara tüketici davranışlarındaki farklılıkları anlayabilme ve karışıklıkları çözebilme konusunda yardım edebilecek bir etken olarak karşımıza gelmektedir.Bu çerçevede yapılmış olan bu çalışmada, psikolojik cinsiyet kimliğinin tüketicilerin reklama yönelik tutum ve satın alma davranışları üzerine etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Reklamlara ilişkin anket uygulamasıyla tüketicilerin psikolojik cinsiyetlerinin reklamlara verdikleri tepkiyi ve tüketicilerin ilgilenim seviyelerinin satın alma davranışını etkileyip etkilemedikleri araştırılmış ve gereken analizlerin yapılmasıyla bir takım anlamlı ilişkiler olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Reklam, Psikolojik Cinsiyet kimliği, Tüketici Davranışları, İlgilenim,
dc.description.abstractIn the globalizing world, businesses increasing their presence in the market with increased competition have entered an intense competition. Enterprises in such an environment; they apply for advertisement in order to attract new customers, increase their sales, raise profits. As a result of this demand, the advertising sector in our country is grooving at an increasing pace. It is applied a strategy that brings the concept of gender into the foreground in the advertising over the world and in our country. Gender has long been used in traditional marketing to identify consumer behavior. But in our rapidly changing world, there is a need to go beyond the traditional structure of understanding and interpreting consumer behavior. Therefore, in order to influence the purchasing behavior of consumers, the concept of `psychological gender` has recently been mentioned frequently in advertising, unlike biological sex in advertisements. This concept comes as a factor in helping to understand the differences in marketing consumer behavior and to resolve confusion.In this study, it was tried to measure the influence of psychological gender identity on consumers' attitudes towards advertising and purchasing behaviors. With the questionnaire survey on advertisements, It is studied on whether psychological gender of consumers influence on purchasing behavior and consumers' interest levels, as a result, this study has showed that there are meaningful relations between these factors. Key Words: Advertisement, Psychological Gender Identity, Consumer Behavior, Interest, Purchasing  en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePsikolojik cinsiyet kimliğinin tüketicilerin reklama karşı tutumları ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik giresun ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeAn application i̇n giresun over relations and purchase behaviors of consumers psychological gender towards advertisement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-15
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmGiresun
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid10190405
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504385
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess