Show simple item record

dc.contributor.advisorYoldaş, Muhammed Asıf
dc.contributor.authorAkin, Mustafa Said
dc.date.accessioned2020-12-07T11:10:18Z
dc.date.available2020-12-07T11:10:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137280
dc.description.abstractBu çalışmanın birinci bölümünde mağazasız perakendecilik ve elektronik perakendecilik, ikinci bölümde ise satın alma çeşitleri ve kontrolsüz satın alma konuları teorik olarak incelenmiştir. Bu amaçla da elektronik ortamda alışveriş yapan insanların kontrolsüz satın alma eğilim durumlarının incelenmesi amacıyla çalışma yürütülmüştür. Araştırma için gerekli olan veriler, anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. 384 geçerli anket SPSS 16.0 paket yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda kontrolsüz satın alma eğilimi ile medeni durum ve cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki olduğu keşfedilmiştir. Bunun yanı sıra kontrolsüz satın alma eğilimi ile meslek, aylık gelir ve eğitim durumu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThe study investigates theoretical framework of non-store retail management and online retail management in the first chapter and types of buying and compulsive buying in the second. For this purpose, the study investigated the compulsive buying tendencies of shoppers in electronic environment.For the study, data was collected by survey method. 384 questionnaires were analyzed by SPSS 16.0 package software. Results revealed that compulsive buying tendencies has a significant relationship with marital status and gender. Besides, compulsive buying tendencies does not have a significant relationship with profession, monthly income and educational status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik ortamda alışveriş yapanların kontrolsüz satın alma eğilimleri üzerine bir araştırma (Rize ili örneği)
dc.title.alternativeAn investigation of compulsive buying tendencies of shoppers in electronic environment (Example of Rize province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-13
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCompulsive buying disorder
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10179913
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495690
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess