Show simple item record

dc.contributor.advisorBayar, Yılmaz
dc.contributor.authorŞengül Altun, Züleyha
dc.date.accessioned2020-12-07T11:10:08Z
dc.date.available2020-12-07T11:10:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137159
dc.description.abstractRekabetin arttığı, tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli yenilendiği günümüz ekonomik ortamında, işletmelerin tüketiciye en yakın fonksiyonu olan pazarlamanın görev ve sorumlulukları hem tüketicilerin hem de toplumun nezdinde artmaktadır. Gün geçtikçe bilinçlenen tüketiciler, işletmeler üzerinde bir baskı unsuru oluşturmaktadır. Geçmişte sadece ihtiyaç duyulan mal ve hizmetleri sağlama görevini üstlenen işletmeler; artık doğal, sosyal ve ekonomik çevreye karşı da birtakım sorumluluklar yüklenmektedir. Ancak işletmelerde etik değerlerin yeterince gelişmemiş olması, duyarlılık eksikliği, kâr odaklı düşüncenin ağırlıkta olması bir güvensizlik ortamı meydana getirebilmektedir. İşletmeler genel olarak kâr elde amacında olan kurumlar olmakla birlikte, aynı zamanda topluma karşı sorumlulukları da olduğundan; etik davranmak onların topluma karşı bir borcudur. Özellikle pazarlama sürecinde etik ile ilgili sorunların yaşanmaması ve etik sorumlulukla bilinç oluşturulmasının ilk adımı; bireylerin var olan etik sorunları algılayabilme düzeylerini belirlemekten geçmektedir. Bu çalışmada öncelikle; etik, ahlak, pazarlama etiği ile etik yaklaşımlara değinilmiştir. Son bölümde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi öğrencilerinin; işletmelerin pazarlama sürecinde etik konusundaki tutumları, sosyal sorumlulukları ve yaptığı reklamlara ilişkin algıları araştırılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin işletmelerin faaliyetlerini sürdürürken etik ilkeleri göz ardı ettikleri yönünde olumsuz bir kanaate sahip oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn today's economic environment where competition is increasing and consumer demands and needs are constantly renewed, the duties and responsibilities of marketing, which is the closest function to the consumers, are increasing both in the aspect of consumer and the society. Day after day; conscious consumers are a source of pressure on businesses. Businesses that have undertaken only the task of providing only the goods and services that are needed in the past now have a number of responsibilities against the natural, social and economic environment. However, as the ethical values in the businesses are not developed sufficiently, lack of sensitivity and dominant profit-oriented thinking may lead to an insecure environment. Generally businesses are institutions that are aimed at profit making, at the same time as they have responsibilities against society; ethics is a debt against their society. In particular, the first step in creating ethical responsibility and awareness through ethical responsibility during the marketing process is to determine the level of the individual's ability to perceive existing ethical issues. In this study first of all, ethics, morality, marketing ethics and ethical approaches are discussed. Lastly; ethical attitudes, social responsibilities and advertisement perceptions of Çanakkale Onsekiz Mart University Political Sciences Faculty students during the marketing process of the enterprises are measured. As a result of the research; it is determined students have a negative opinion that enterprises ignore the ethical principles while they perform their activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin pazarlama ahlakı ve etiği perspektifinden ürün ve reklam algısına ilişkin bir uygulama
dc.title.alternativeAn application about product and advertisement perception of university students in the perspective of marketing ethics and morality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-16
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmEthical behaviour
dc.subject.ytmProduct evaluation
dc.subject.ytmProducts
dc.subject.ytmAdvertisement ethics
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10209157
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536902
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess