Show simple item record

dc.contributor.advisorEruz, Ertan
dc.contributor.advisorSergün, Ümit
dc.contributor.authorErginöz, Esin Evren
dc.date.accessioned2020-12-07T11:08:34Z
dc.date.available2020-12-07T11:08:34Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137065
dc.description.abstractoz Hızlı nüfus artışı, yanlış kentleşme ve diğer arazi kullanımları, yanlış ulaşım politikası, doğal kaynaklardan bilinçsizce yararlanma gibi çeşitli nedenlerle oluşan çevre sorunları giderek büyümekte ve çeşitlenmektedir. Bu önemli sorunun çözümü için gereken uygulamalı çalışmaların başında da çevre eğitimi gelmektedir. Bu çalışma Çevre ile ilintili bilinçli bir eğitim yaratmaya, biyosferi korumaya yönelik davranış şekilleriyle değerleri öğretmeye, her yerde, yaşamın niteliğini iyileştirmeye ve ahlaki değerlerle kültürel ve doğal mirası kutsal yerler, tarihi yerler, sanat eserleri, sitler ve anıtlar, tüm hayvanlar, bitki örtüsü, insancıl kurumlar dahil olmak üzere, insan ve doğal çevresi korumayı hedef almaktadır. ABSTRACT The environmental problems which take form of rapid increase of human population, incorrect urbanization agro-land uses, incorrect road-politics, the unconscious benefits from naturel resources cause the development and assortment of problems. The main applied solution of this important modter is the `Environmental Education`. This study aims to give existence to the conscious environmental education, to instruct the behaviors and the worths which protect the biosphere, to increase the life condition of community in everywhere and to protect the moral worths, cultural and naturel worths, historical places, artworks, monumental places, holy places, monumental places, holy places, monuments, asine, plant community, human society, to protect the humanity and naturel environment.
dc.description.abstractoz Hızlı nüfus artışı, yanlış kentleşme ve diğer arazi kullanımları, yanlış ulaşım politikası, doğal kaynaklardan bilinçsizce yararlanma gibi çeşitli nedenlerle oluşan çevre sorunları giderek büyümekte ve çeşitlenmektedir. Bu önemli sorunun çözümü için gereken uygulamalı çalışmaların başında da çevre eğitimi gelmektedir. Bu çalışma Çevre ile ilintili bilinçli bir eğitim yaratmaya, biyosferi korumaya yönelik davranış şekilleriyle değerleri öğretmeye, her yerde, yaşamın niteliğini iyileştirmeye ve ahlaki değerlerle kültürel ve doğal mirası kutsal yerler, tarihi yerler, sanat eserleri, sitler ve anıtlar, tüm hayvanlar, bitki örtüsü, insancıl kurumlar dahil olmak üzere, insan ve doğal çevresi korumayı hedef almaktadır. ABSTRACT The environmental problems which take form of rapid increase of human population, incorrect urbanization agro-land uses, incorrect road-politics, the unconscious benefits from naturel resources cause the development and assortment of problems. The main applied solution of this important modter is the `Environmental Education`. This study aims to give existence to the conscious environmental education, to instruct the behaviors and the worths which protect the biosphere, to increase the life condition of community in everywhere and to protect the moral worths, cultural and naturel worths, historical places, artworks, monumental places, holy places, monumental places, holy places, monuments, asine, plant community, human society, to protect the humanity and naturel environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇevre Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEnvironmental Engineeringen_US
dc.titleÇevre bilim ve eğitimi üstüne bir araştırma
dc.title.alternativeA Research on environmental protection and education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz Politikaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmUrban environment
dc.subject.ytmEcology
dc.identifier.yokid135267
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133055
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess