Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgün, Cengiz
dc.contributor.authorTürüt Ekşi, Berin
dc.date.accessioned2020-12-07T11:08:27Z
dc.date.available2020-12-07T11:08:27Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137053
dc.description.abstractDESTİNASYON PAZARLAMASI VE MARKALAŞMA SÜRECİ:TRABZON İLİ ÖRNEĞİ TÜRÜT EKŞİ, Berin. `Destinasyon Pazarlaması ve Markalaşma süreci:Trabzon Örneği` Yüksek Lisans Tezi, Trabzon, 2020. Bu çalışmanın temel konusu: Destinasyon pazarlaması ve markalaşma sürecidir. Betimleyici bir araştırma olarak yapılan bu nitel çalışmada örnek olarak seçilen Trabzon ilinde turizm sektöründe önde gelen kamu ve özel kuruluşlara yönelik mülakat yöntemi ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ve analizi yapılmıştır. Toplamda 10 katılımcı seçilerek 10 sorudan oluşan mülakat uygulanmış ve elde edilen verilerden çıkarımda bulunulmuştur. Çalışmanın temel amacı: Trabzon ili turizm alanında destinasyon pazarlaması ve markalaşmasına yönelik yapılan çalışmalar, destinasyon çalışmalarının turizm sektörüne katkısı ve Trabzon ilini seçen ülkelerin nedenleri detaylıca araştırılıp Trabzon'a katkıları incelenmiştir. Bu kapsamda alan çalışması Trabzon ili ile sınırlıkalmıştır. Destinasyon ve pazarlama çalışmaları bölgeyi tanıtma vebölgeye yurt içi veya yurt dışından turist çekmek ve bu sayede bölgeyi,başta ekonomik olmak üzere sosyal, kültürel olarak kalındırmayısağlamak ve bölgenin yaşam standartlarını bu sayede yükseltmefaaliyetleridir. İyi bir destinasyon çalışması sonucunda bölge ulusal veyauluslararası markalaşma ile bir marka değerinin oluşması mümkündür.Yine markalaşmış bir bölgenin her alanda cazibeli olacağından turistsayısı her geçen dönem daha da artarak devam edecektir. Trabzon ilinikapsayan çalışmamızda ilin doğal zenginliklerine yönelik yapılan destinasyon ve pazarlama çalışmaları detaylıca incelenmiş ve destinasyon çalışmalarının il turizm potansiyeline katkıları ortaya konmuştur. Bu kapsamda Trabzon ilini tercih eden turistlerin yoğun olarak Orta doğu ve körfez ülkelerinden olduğu görülmüştür. Ortadoğuve körfez ülkelerinin Trabzon ilini turizm tercihi olarak seçmelerinin çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Bunlar ilin turizm sektöründe öncü olan kuruluşların bu alanda ortaya koydukları destinasyon çalışmaları kapsamında, fuar, medya ve tanıtım, acente çalışmaları, TV, İnternet ve sosyal medya platformları olduğu görülmektedir. Yine Orta doğu ülkelerinin kurak ve çöl olması ve Trabzon ilinin ise konumu ve iklimi açısından doğal yeşilliklerle dolu olması bu ülkelerde bulunan insanlar açısından cazibe yaratıcı etki oluşturmaktadır.
dc.description.abstractTÜRÜT EKŞİ, Berin. `Destination Marketing and Branding Process: Trabzon Sample `High License Thesis, Trabzon, 2020.Thebasicsubject of thisstudy is Destination marketing and branding process.In this quantitive study made as discriptive research in the province of Trabzon which isselected as an example,assessmenentandanalysis of the information obtainedwith the methodof interview is made as totheleading public and private institutions in tourismsector. An interview with ten questions has been conductedby choosing 10 participants and an inference made through the datasrecieved. The basicpurpose of this study destination marketing and studies carriedout about branding in thearea of tourism in Trabzon,the contibution of destination studies to tourism sector and the reason why the countries which chose the city of Trabzon has been searched in details and the benefits examined. Within this frame work,the are alstudy waskept limited to the province of Trabzon. Destination and marketing studies are activities to introduce the region and attract domestic and foreign tourist,and thus to help there gion develop especially economically,socially and culturally and upgrade the living standarts. As a result of good destination study, it is possibl efor there gion to increase the value of branding nationally and internationally. İn addition, since a region with branding will be atractive in allfields, the number of tourist will in creasingly continue to riseevery passing day.In Our study including Trabzonprovince, the studies of destinationand marketing relatedtonaturalrichnesshavebeenexamined in detailandtheconributions ofdestinationstudiestopotantial of tourismhavebeenhighlighted. İn thiscontext,touristswhoprefer Trabzon provincearemostlyfoundto be frommiddleastandgulfcountries.Therearevariousreasonswhymiddleastandgulfcountrieschoose Trabzon city astheirdestination. Withintheframeworkdestinationstudiesconducted in thesector of tourismin Trabzon, exibition, mediaandintroduction, agencyactivities, TV, internetandsocialmediaplatformsarethereasonsincluded.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDESTİNASYON PAZARLAMASI VE MARKALAŞMA SÜRECİ: TRABZON İLİ ÖRNEĞİ
dc.title.alternativeDESTİNATİON MARKETİNG AND BRANDİNG PROCESS : TRABZON PROVİNCE EXAMPLE
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10325440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages0
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess