Su yolları yönetiminde VTS güvenlik önlemleri ve politikaları
dc.contributor.advisor | Akten, Necmettin | |
dc.contributor.author | Asyali, Ender | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:07:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:07:24Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136914 | |
dc.description.abstract | ÖZET Deniz trafiğinin özellikle dar boğazlar, liman ve liman yaklaşımları gibi kısıtlı suyollarında yoğunlaşması bu bölgeleri deniz kazaları açısından riskli bölgeler haline getirmektedir. Son yıllarda bu bölgelerde deniz trafiğinin kesintisiz, verimli, güvenli ve çevreye uyumlu olarak akışının sağlanması amacıyla altyapı, sistem ve verilen hizmetlere yönelik yapılan planlama, örgütleme, uygulama ve kontrol faaliyetlerini içeren Gemi Trafik Yönetimi kavramı ön plana çıkmıştır. Bu çalışmada gemi uzakyol güverte zabit, kaptan ve kılavuz kaptanlarının gemi trafiğinin doğurduğu olumsuz etkileri en aza indirmeye yönelik uygulanan gemi trafik yönetimi unsurlarının etki dereceleri, suyollarındaki kaza nedenleri ve son yıllarda yaygın olarak uygulanmakta olan gemi trafik hizmetleri (VTS) hakkındaki düşünce ve beklentilerini belirlemeye yönelik güvenilir ve geçerli ölçekler oluşturulmuş, VTS 'in deniz kazalarını önleme oranını gösteren `VTS Etki Seviyesi`nin tespiti amaçlanmıştır. Uygulanan uyum analizi ve elde edilen tanımlayıcı istatistik verileri sonucunda aktif, pasif ve etkileşimli gemi trafik yönetim unsurlarının özellikle personelin eğitim ve motivasyon eksikliğinden kaynaklanan kazaların önlenmesinde etkisiz kaldığı; `gemi trafik hizmetleri`nin özellikle hidrografik özelliklerden, meteorolojik şartlardan, trafik yoğunluğundan ve D.Ç.Ö.T'ne uyulmamasından kaynaklanan kazaların önlenmesinde etkili olabileceği tespit edilmiştir. Uzman görüşlerinden elde edilen veriler ışığında `VTS Etki Seviyesi`nin %50 -52 seviyesinde olduğu tespit edilmiştir. Uygulanan t-Testi sonucunda gemi adamlarının deniz kazalarında etkili olan faktörlerin etki dereceleri konusundaki algısal değerlendirmelerinin milliyetlerine, rütbelerine, deniz tecrübelerine ve yaşlarına göre farklılıklar göstermediği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Concentration of marine traffic at congested waters like narrow straits, port areas and port approaches causes these areas to be risky places for marine casualties. The concept of vessel traffic management has recently gained importance as it includes all the relevant planning, organizing, practicing and controlling activities concerning the required infrastructure, systems and services aiming at establishing an uninterrupted, safe, efficient and environmentally sound flow of vessel traffic through such risky places. This research aims to determine certain considerations, expectations and perceptions of the oceangoing deck officers, masters and pilots with regard to the likelihood of the effects of the vessel traffic management components on the aim of decreasing the negative consequences of the vessel traffic; the probable reasons of marine casualties Vessel Traffic Services (VTS) which has prevalingly been in practice for the last decades and VTS effectiveness factor vich indicates the affect level of VTS on decreasing the casualty rates with regard to these mentioned aims valid and reliable scales have been constructed. The coprrespondence analysis carried out and the descriptive statistics gained has revealed that the active, passive and interactive vessel traffic management components have been rather little effective in preventing the marine casualties brought about by the lack of effective training and motivation provided for the crew. It has also been revealed that `vessel traffic services` are likely to be effective in preventing the marine casualties caused by hydrographical and meteorological features as well as traffic intensity and non-compliances with COLREG. By the synthesis of expert opinions, the VTS effectivness factor is found at the level of %50-52. The t-Tests applied have revealed that seafarers' perceptions about the effect-level of the factors on marine casualties do not differ depending upon the distinctive features like nationality, rank, sea experience and ages. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.title | Su yolları yönetiminde VTS güvenlik önlemleri ve politikaları | |
dc.title.alternative | VTS safety precautions and policies in watermays management | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Marine traffic | |
dc.subject.ytm | Waterways | |
dc.subject.ytm | Navigation safety | |
dc.subject.ytm | Vessel traffic management system | |
dc.subject.ytm | Vessel traffic services | |
dc.identifier.yokid | 135270 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133052 | |
dc.description.pages | 247 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |