dc.contributor.advisor | Al Şensoy, Selda | |
dc.contributor.author | Nasin, Gül Delal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:07:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:07:14Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136893 | |
dc.description.abstract | Bireylerin hayatında eğitim önem arz eden bir konudur. Eğitim, cesaretlenmeyi, keşfetme bilincini, çevreye duyarlılığı, duyguları yansıtmayı, deneyimsel beceri kazanmayı, özgüveni sağlarken diğer taraftan çocuğun karakter temelinin atılmasına yardımcı olur.Teknolojik ilerlemelerle birlikte sürekli değişen dünyada eğitim programları da gelişmektedir. Bu değişimlerle birlikte çocukların nitelikli eğitim alabilmeleri için eğitim kurumları, çocukların zihinlerinde merak uyandıracak, fiziksel, bilişsel, sosyal gelişimlerini destekleyecek yeni nesil öğrenme ortamlarına uygun tasarlanmalıdır.Tez kapsamında 19. yüzyılda temelleri atılan alternatif eğitim yaklaşımlarından Reggio Emilia Yaklaşımı'nın temel özellikleri ve eğitim felsefesinin mekâna yansıması irdelenmiştir. Bu bağlamda, Reggio Emilia yaklaşımının temelinde yatan ilkeler ve bu ilkelerin fiziksel mekâna yansıması yurt dışından seçilen 10 okul üzerinde analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, bu yaklaşımı benimseyen okullarda; `piazza, atölye, sınıflar, sirkülasyon alanları, okul bahçesi` gibi birimlerin öne çıkan ortak mekanlar olduğu, `yataylık, esneklik, bireyselleşme, sosyalleşme, kişiselleştirme, keşfetme, ev hissi oluşturma, aydınlatma-saydamlık ve iç-dış birlikteliği` kavramlarının da yaklaşımın ana felsefesinin mekan üzerindeki yansımaları olduğu tespit edilmiştir. Literatür taramaları ve yapılan analizlerden elde edilen verilerin yeni yapılacak okul tasarımları için rehber olacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Education is an important issue in individuals' lives. While education provides encouragement, awareness of discovery, environmental sensitivity, reflecting emotions, gaining experiential skills, self-confidence on the other hand it helps to lay the characteristic foundamental of the child.With technological advances, educational programs are developing in a constantly changing world. Together with these changes, educational institutions should be designed for new generation learning environments that will raise curiosity and support physical, cognitive and social development in children's minds.Within thesis the main features of the Reggio Emilia Approach which is one of the alternative educational approaches laid in the 19th century, and the reflection of the philosophy of education on the space were examined. In this context, the principles underlying the Reggio Emilia approach and the reflection of these principles on physical space were analyzed on 10 selected schools from abroad. As a result of this study, it is determinated in schools that adopted this approach; such as `piazza, workshop, classrooms, circulation areas, school yards` are identified as prominent spaces and `horizontality, flexibility, individualization, socialization, personalization, exploration, creating a home feeling, interior-exterior unity and lighting-tranparency` are the reflections on the space of main approach. It is thought that the data obtained from literature surveys and analyzes will be a guide for new school designs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Alternatif eğitim yaklaşımlarının yeni nesil öğrenme ortamlarına yansıması: Reggio Emilia okulları örneği | |
dc.title.alternative | Reflection of alternative education approaches to new generation learning environments: Case of Reggio Emilia schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-21 | |
dc.contributor.department | Mimarlık ve Yapılı Çevre Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10310487 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AVRASYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606188 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |