Deniz politikası açısından liman işletmeciliğinde entegre ulaşım sistemleri
dc.contributor.advisor | Mercül, A. Kadir | |
dc.contributor.author | Ergüleç, Mehmet Emin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:06:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:06:22Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136767 | |
dc.description.abstract | ÖZET 20. Yüzyılın sonlarına doğru lojistik kavramının içeriğinin gelişmesi sonucu liman faaliyetlerinin içeriği de değişmeye başlamıştır. Limanlar, yüzyılımıza kadar yüklerin toplandığı, gemilere yükleme/boşaltma işleminin yapıldığı yerler olarak algılanırken, 21. yüzyılda hızlı bir şekilde yüklerin, taşıma modları arasında aktarıldığı ve/ veya ana deniz ticaret hatlarında faaliyet gösteren büyük tonajlı gemilere yüklerin toplandığı / dağıtıldığı yerler konumuna gelmektedirler. Limanlarda yüklerin hızlı bir şekilde tahliye edilebilmesi, hinterlandı ile olan ulaştırma şebekesi ve araç kapasitesine bağlıdır. Demiryolu taşımacılığı ile onlarca karayolu taşıtının taşıdığı yük bir seferde taşınabilmektedir. Bu şekilde limanlarda gemilerin sürestarya durumunda kalması engellenebilmektedir. Ülkemizdeki bütün limanların ulusal demiryolu ağına bağlanması durumunda transit ticaret potansiyeli artacak ve ülkemizde, lojistik sektörünün ürettiği katma değerin artmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca ürettiğimiz ürünlerin, uluslararası rekabet gücü artacaktır. u | |
dc.description.abstract | ABSTRACT With the development in the meaning of the term logistics, the content of port activities had also started to changetowards the end of the 20th century, port were regards as hte places where cargoes are collected and the ship areloaded and unloaded. But in the 21st century they are ositioned to be the places where cargoes are transferred through the transportation modesquickly, and/or collected/ distrubted for the large-scale ship which operate m main sea lines. Quick discharging of the cargo in the ports, is related to the transportation network of the port with its hinderland and its carrier capacity. It is possible to carry the load of tens of highway vehicles, with railway transportation at once. In this manner it is prohibited that the ship become `sürestarya'` at ports. Connecting all of the ports in our country to the national railway network would grow the transit trade potantial. This would obuiously helps to increase the added value producedby logistics sector. Furthermore compettition power of our products international market would also increase 11 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Deniz politikası açısından liman işletmeciliğinde entegre ulaşım sistemleri | |
dc.title.alternative | Integrated transportation systems in harbour management according to the shipping policy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Railway transportation | |
dc.subject.ytm | Maritime policies | |
dc.subject.ytm | Highway transportation | |
dc.subject.ytm | Transportation systems | |
dc.subject.ytm | Sea transportation | |
dc.subject.ytm | Ports | |
dc.subject.ytm | Sea trade | |
dc.subject.ytm | Port operation | |
dc.identifier.yokid | 135248 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133074 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |