Karadeniz elektronik deniz ulaşımı
dc.contributor.advisor | Burak, Selmin | |
dc.contributor.advisor | Yüce, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Şayan, Hannan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:05:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:05:57Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136720 | |
dc.description.abstract | ÖZET Deniz taşımacılığı uluslararası ticarette önde gelen taşımacılık modudur. Denizcilik uluslararası niteliği en güçlü aynı zamanda en tehlikeli sektörlerden biridir. Bu tezde; seyir emniyeti, çevre koruması ve deniz ulaştırmasının hızlı ve verimli olmasını sağlamak maksadıyla, denizcilere doğru, güncel ve gerçek zamanlı bilgi dağıtımını sağlayacak ve siber teknoloji kullanımını içerecek `Elektronik Deniz Ulaşım Sistemi (EDUS)` olarak adlandırılan konsept hakkında analiz yapılmış ve sonuçlar elde edilmiştir. Tez öncelikle piyasada mevcut ve gelişmekte olan sistemleri teknik açıdan ayrıntılı olarak incelemekte ve bu teknolojilere ilişkin uluslararası standartları belirtmektedir. Bu kapsamda ESH (Elektronik Seyir Haritaları), EHGBS (Elektronik Harita Gösterim ve Bilgi Sistemleri), OTS (Otomatik Teşhis Sistemleri), GTY (Gemi Trafik Yönetimi-Vessel Traffic Systems), GTYBS (Gemi Trafik Yönetim ve Bilgi Sistemi), DGPS (Diferantial Global Positioning System) hakkında detaylı teknik bilgiler sunmaktadır. EDUS, mevcut teknolojik imkanların beklenilen performans artışını göstermemeleri nedeni ile bu teknolojilere alternatif ya da destekleyici olacak şekilde incelenmektedir. Kanada ve Güney Doğu Asya ve Mallaca boğazında hayata geçirilmeye çalışılan EDUS bu konspetin Karadeniz'de nasıl uygulanabileceğine karar vermek üzere incelenmiştir. Değerlendirmelerde teknik, mali, hukuki ve politik mülahazalar dikkate alınmıştır. Böyle bir sistemi Karadeniz'de uygulamak üzere aşılması gerekli bir hayli basamak vardır. İlk önce sahildar ülkeler işbirliği içinde faaliyet göstermeye kararlı olmalıdır. İkinci olarak, EDUS'u oluşturan milli bilgi altyapı sistemlerinden kimin sorumlu olacağını ve işleve yönelik hususları belirlemek üzere milli kurumlar arasında bir anlaşmaya varılması gereklidir. Üçüncü olarak özel sektörün rolü hakkında anlaşmaya varılmalıdır. Bu konu, varılacak anlaşmanın doğrudan mali kaynaklan ilgilendirmesi sebebi ile önem arz etmektedir. Sonuç olarak, bu tez daha verimli ve daha emniyetli bir deniz ulaştırma metodu temin etmek maksadıyla Karadeniz'de Elektronik Deniz Ulaştırma Sisteminin uygulanmasına yönelik bir model sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Sea transportation is the leading mode of transportation in international trade. The maritime sector has the most international activity but it is also one of the most dangerous sectors. In this thesis, an analysis is made and conclusions are drawn about a process called the Electronic Highway, which includes the usage of cybertechnologies and provides mariners with real time and accurate data in order to enhance safe navigation and enviromental protection and increase the effectiveness and efficiency of sea transportation. The paper analyzes the existing and evolving technologies in detail and investigates international standards regarding these technologies. Detailed information about ENC (Electronic Navigational Charts), ECDIS (Electronic Charts Display and Information Systems), AIS (Automatic Identification Systems), VTMIS (Vessel Traffic Management and Information Systems), VTS (Vessel Traffic Systems), DGPS (Diferantial Global Positioning System) is provided. The concept of the Electronic Highway is investigated as an alternative or a supplement to current technologies, as current technologies do not always increase performance as expected. The Electronic Highway as it has been implemented in Canada and the Straits of Mallaca in South East Asia is analyzed to see how the concept can be applied to the Black Sea in Turkey. The technical, financial, and political issues are discussed and taken into consideration in the conclusions. There are several steps which must be taken in order to establish such a system in the Black Sea. First, the littoral nations would have to commit to a cooperative effort. Second, there would need to be interdepartmental agreements within the nations themselves as to which department would be responsible for the national information infrastructure. This is particularly important with regards to the environmental components. Third, there would need to be agreement as to what role the private sector should play. Agreement here is important as it relates directly back to the question of financial resources. In conclusion, this thesis provides a model of how the Electronic Maritime Highway can be applied and implemented in the Black Sea to provide a more efficient and secure method of maritime transportation. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Karadeniz elektronik deniz ulaşımı | |
dc.title.alternative | Black Sea electronic maritime highway system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Navigation | |
dc.subject.ytm | Electronic navigation system | |
dc.subject.ytm | Vessel traffic management system | |
dc.subject.ytm | Automatic identification | |
dc.subject.ytm | Sea transportation | |
dc.identifier.yokid | 135240 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133082 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |