dc.contributor.advisor | Barla, Mahmut Celal | |
dc.contributor.author | Çokgörmüşler, Numan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:05:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:05:25Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136640 | |
dc.description.abstract | ÖZET Liman ve yaklaşım kanalı tasannu, bir limanın temel su alam boyutları ve bunun ayrıntılı planını içermek durumundadır. Burada söz konusu edilmesi gereken öğeler, yaklaşım kanalı ve liman girişinin genişliği, yaklaşım kanalının derinliği, liman içinde özellikle duruş, sancak-iskele ve ileri-geri hareket alanları olmak üzere manevra alanlarının şekli ve boyutudur. Boyutlar büyük önem taşımaktadır. Zira, bazı durumlarda su alanları ve ilgili koruma çalışmaları oluşturma, liman altyapı yatırımının en büyük bölümünü kapsamaktadır. Ayrıca, liman inşa edildikten sonra giriş derinliği, manevra alam ve su/dalga kıran (breakwater) düzenlemelerini değiştirmek çok zor ve maliyetli olmaktadır. Deniz taşımacılığındaki gelişmeler, teknolojik ilerlemeler ve taşıma taleplerindeki değişikliklerle bu önemli hususlar sürekli etkilenmekte ve gerekli bazı değişiklikler açısından sürekli teşvik edilmektedir. Bir liman ve olanaklarının bu gelişmelere yanıt vermeye hazır olmaması durumunda, gecikmeler, sıkışıklıklar ve kazalar kaçınılmaz olmakta ve liman işlevi yetersiz kalmaktadır. Bunun sonucunda da yerel ya da ulusal ekonomiye gelen zararın boyutu ağır olmaktadır. Daha önce de gözlemlendiği ve belirlendiği gibi, İnşa edilmiş olan bir limanın yapışım yeni gereklere uydurma genellikle zor, zaman alıcı ve masraflı olmaktadır. Bu zorluk özellikle limanın yapımı sırasmda yeterli esnekliğe yer verilmediğinde daha da artmaktadır. Bu nedenle, yeni limanların oluşumunda, limana şu anda ve gelecekte uğrayacak olan gemilerin türü ve boyutu gibi özelliklerin dikkatle incelenmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu değerlendirme ve tahminlerde yetersizlik ve yanlışlar olabileceği de düşünülerek, gelecekte yeni tip gemilerin yaklaşım kanallarından geçişlerini ve manevra alanlarını yeni gereksinimlere uydurabilecek şekilde düzenlemek önem kazanmaktadır. Bu nedenle İzmir limanı ve yaklaşımının tasarım ve fonksiyonel açılardan mevcut eksiklikleri, bu suyolunu kullananların can, mal ve çevre güvenliği açılarından tehlikeler taşımaktadır. Bu araştırma neticesinde konunun genel yapısına uygun sorunların tespiti ve giderilmesi ile ilgili detaylar mevcuttur. ıı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Approach channel design involves designing the layout and dimensions of a port's main water area with reference to: the alignment and width of approach channels and port entrances, the depth of approach channels, the size and shape of maneuvering spaces within the port, with particular reference to the stopping and swinging areas. The layout and dimensions are of great importance, firstly because in some instances the creation of the water areas and related protection works constitute the biggest investment by far in port infrastructure, and secondly because factors such as entrance width, maneuvering space and breakwater alignment are very difficult to change or adapt once the port has been built. Developments in sea transport are continually stimulated by technological improvements and changes in transport demand. If a port and its facilities are not ready to respond to these developments, then delays, congestion, incidents and accidents will result; in short, it will function inadequately. The resultant penalty for the regional and national economy is always heavy. As already observed, adapting an existing port to new maritime requirements is often a difficult, time-consuming and expensive affair, especially if insufficient flexibility was incorporated in the original design. Therefore in the development of new ports, a thorough evaluation has to be made at the outset of the type, size, loading and number of vessels that will use it both now and in the future. Then, because of the inherent inadequacies and errors in these evaluations and forecasts, a maximum degree of future adaptability to new types of ships in the port's approach channels and maneuvering areas must be incorporated. There for, absences regarding to design and functional aspects of port of İzmir and its approach, has some dangers about their life, goods and environment for those concerned who uses this waterway. In the result of this research, there is a detail about determining the problems and its solutions, which is convenient, its natural and general structure. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Deniz trafik güvenliği açısından liman ve yaklaşımlarının analizi: İzmir Limanı ve yaklaşımı için bir model önerisi | |
dc.title.alternative | Analysis of ports and their approaches on the scope of safety of vessel traffic: A pattern proposal about Port of İzmir and its approach | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Maritime | |
dc.subject.ytm | Security | |
dc.subject.ytm | Marine traffic | |
dc.subject.ytm | Navigation safety | |
dc.subject.ytm | İzmir Port | |
dc.identifier.yokid | 135230 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133092 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |