Show simple item record

dc.contributor.advisorHaykır Hobikoğlu, Elif
dc.contributor.authorYildirim, Sara
dc.date.accessioned2020-12-07T11:05:17Z
dc.date.available2020-12-07T11:05:17Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136625
dc.description.abstractİçerik pazarlaması ülkemizde son zamanlarda giderek popülerleşen bir kavramdır. Her ne kadar yeni yeni adını duyurmaya başladıysa da tarihe bakıldığında kendine yer bulmuş bir yöntemdir. Günümüzde popüler olmasının en önemli sebeplerinden biri internetle birleşerek kendine daha uygun bir yayılma ortamı bulmuş olmasıdır. Bu vasıta ile hem firmalar hem de kitleler nezdinde çok geniş bir ortamda mevcudiyetini sürdürebilmektedir.Bu çalışmada gelişen dünyada, teknolojinin ilerlemesiyle beraber piyasaların farklılaşması ve iştiraklerin artması sonucu oluşan rekabet ortamında firmaların içerik pazarlamayı neden kullanmaları gerektiği anlatılmaktadır.İçerik pazarlama stratejileri uygulanırken, bireylerin artık vazgeçemediği bir mecra olan sosyal medya uygulamalarının önemi yadsınamaz. Çalışmamızda bunun nedenlerine değinilerek içerik pazarlamanın yayılabileceği podcast, webiner, bloglar, mobil uygulamalar gibi mecralara da yer verilecektir.Kıran kırana bir rekabetin yaşanmakta olduğu günümüzde, hitap ettikleri kitlelerin ihtiyaçlarını karşılamak adına tercih edilmek için firmaların üzerinde durmaları gereken önemli bir husus içerik pazarlamasıdır.Şayet gerektiği gibi uygulanırsa bireylerin dikkatini çeker, değer katar ve hafızalarda yer etmeye sebep olur. Firmalar ve hedef kitle arasında sürekli bir ilişki sağlayarak müşteri bağlılığı kazanılmasına yardımcı olur. Uzun vadede düşünülerek planlanması gereken bir stratejidir.Çalışmamızda içerik pazarlama kavramsal ve pratik yönleriyle incelenirken, konu detaylandırılmadan evvel genel yönleriyle pazarlama kavramına giriş yapılarak tümdengelimci bir yol izlenecek bu esnada içerik pazarlama için çok kıymetli bir mihenk taşı olan internet altyapısına değinilecektir.Sonrasında içerik pazarlama stratejilerinin kaliteli bir biçimde uygulanabilmesi adına mutlaka yer verilmesi gereken niteliklerden söz edilecek, ülkemizden çeşitli örneklendirmelere gidilecektir.Son olarak içerik pazarlamanın önemini gösteren İstanbul Üniversitesi öğrencileri bünyesinde gerçekleştirilen anket çalışması irdelenerek sonuçları belirtilecektir.Anahtar Kelimeler: İçerik, pazarlama, içerik pazarlaması, geleneksel pazarlama, dijital pazarlama, internet, sosyal medya
dc.description.abstractContent marketing is a concept which is getting popular recently in our country. Although it has just begun to announce its name lately, we can see diffeent examples at history. One of the most important reason of its popularity is content marketing has found a more suitable spreading environment by joining the internet. With this tool, content marketing maintains its effect both for companies and for the masses.In this study, it is explained why companies should use content marketing in the competition environment which is a result of changing markets along with technological progress in the changing and developing world.While implementing content marketing strategies, the importance of social media applications which is a channel that individuals can no longer give up, cannot be denied. In our study, the reasons for this will be discussed and media such as podcasts, webinars, blogs, mobile applications will be included.In the days we are going through of a cut-throat competition, content marketing is a very vital matter for companies want to be preferred in order to answer the purpose of the mass.If applied properly, it attracts the attention of individuals, adds value and becomes memorable. It helps to gain customer loyalty by providing a continuous relationship between companies and target audience. It is a strategy that should be planned in the long term.In this study, first, marketing notion is going to be examined deductively within general borders and then internet which is a very vital notion for content marketing will be mentioned. After, content marketing is going to be examined cognitively.Later on, highly recommended qualities which are needed to apply the content marketing strategies in an effective way will be mentioned and will also be exemplified.Afterall, our study will be finalized with content marketing examples from Turkey.At the end, a survey which was fulfilled on students of Istanbul University and it's result will be studied.Keywords: Content, marketing, content marketing, traditional marketing, digital marketing, internet, social mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleİçerik pazarlama ve Türkiye`den örnekler ışığında içerik pazarlamanın önemi
dc.title.alternativeContent marketing and the importance of content marketing in consideration of examples from Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-06
dc.contributor.departmentTeknoloji ve Sanayi İktisadı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10328873
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614060
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess