Spastik tip cerebral polsyli çocuklarda görsel algı gelişimi ve prostig görsel algı eğitiminin etkisi
dc.contributor.advisor | Özcan, Hıfzı | |
dc.contributor.author | Doğan, Handan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:03:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:03:07Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136351 | |
dc.description.abstract | - 103 - ÖZET Bu calışma Spastik Cerebral Palsy' li çocukların görsel algı gelişimleri üzerine Frostig görsel algıyı geliştirme eğitim programlarının etkisini incelemek amacıyla yapılmış tır. Türk Spastik Çocuklar Derneğinde eğitim gruplarına de vam eden 4.0-7.11 yaş arası yirmi spastik C.P.'li çocuk deney ve kontrol gruplarına ayrılmış, Frostig görsel algı testi ön test ve son test olmak üzere iki kez uygulanmış, her iki test arasında 6 ay süreyle eğitim çalışması yapılmıştır. Frostig görsel algı testi ve eğitim programı 1963 yı lında Dr. M. Frostig tarafından geliştirilmiştir. Testin 5 alt alanı vardır. Bunlar göz-motor koordinasyonu, şekil-zemin ayırımı, şekil sabitliği, mekanla konumun algılanması, mekan ilişkilerinin algılanmasıdır. Yapılan çalışmada elde edilen veriler iki eş arası farkın önemlilik teti ve iki grup arası farkın önemlilik testi ile değerlendirilmiştir. Deney grubundaki deneklerin her alanda ön test ile son testte aldıkları puanlar arasındaki farkların önemli olduğu kontrol grubunun ön test - son test puan farklarının önemsiz olduğu istatistiksel analizler sonucu saptanmıştır.- 104 - Deney ve kontrol grupları karşılaştırıldığında : Görsel algılama alanlarxnda ön test sonucunda her iki grup arasında farkın önemsiz olduğu bulunmuştur. Tüm denekler görsel algılama gelişimi açısından birbirine benzer sonuçlar ele etmişlerdir. Frostig eğitiminden sonra yapılan son test sonucunda deney grubunun her alanda kontrol grubundan önemli derecede farklı puanlar elde ettiği saptanmıştır. Her alanda Deney grubunun başarısı önemli derecede artış göstermiştir. Her iki grubun iki testten elde ettikleri puan farkları karşılaştırıldığında deney grubunun puan farklarının kont rol grubununkinden oldukça yüksek olduğu görülmüş, istatistiksel analiz sonucunda puan farkları arasındaki farkın da önemli olduğu saptanmıştır. Sonuçlar bize Frostig eğitim programının Spastik C.P.'li çocuğun görsel algı gelişiminde olumlu yönde etkiler yaptığı izlenimini vermiştir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Spastik tip cerebral polsyli çocuklarda görsel algı gelişimi ve prostig görsel algı eğitiminin etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Perceptual disorders | |
dc.subject.ytm | Visual perception | |
dc.subject.ytm | Cerebral palsy | |
dc.identifier.yokid | 5693 | |
dc.publisher.institute | Çocuk Sağlığı Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 5693 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |