Show simple item record

dc.contributor.advisorGazioğlu, Cem
dc.contributor.authorAdali, Ahmet Burak
dc.date.accessioned2020-12-07T11:02:51Z
dc.date.available2020-12-07T11:02:51Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136298
dc.description.abstractÖZET Küreselleşme ve artan tüketim uluslararası ticaretin her geçen gün daha da artmasına neden olamaktadır. Meydana gelen artıştan en fazla payı maliyet avantajı nedeniyle denizyolu taşımacılığı almaktadır. Bu artışın neden olduğu yoğun deniz trafiğinin denizel çevreye verdiği zararlar 8.333 km.lik kıyı şeridi uzunluğu ile Avrupa'nın en uzun kıyı şeridine sahip ülkelerinden birisi olan Türkiye'nin denizel çevresini de fazlasıyla tehdit etmekte ve denizlerimiz her geçen gün daha fazla kirlenmektedir. Dünya denizlerindeki kirliliğin %10'u gemi kaynaklıdır. Türkiye'yi çevreleyen Karadeniz, Marmara Denizi, Ege Denizi ve Akdeniz yan kapalı denizler olduklarından, suların kendini yenileme süreci uzun yıllar almaktadır. Denizlerimiz, sadece ham petrol, petrol ürünleri ve kimyasal yükler taşıyan gemilerin kaza yapma ihtimali nedeni ile değil aynı zamanda gemilerden bırakılan atık sular ile makine ve pompalardan sızan yağlı sular, sintine ve balast nedeniyle de büyük bir kirlilik riski ile karşı karşıyadır. Denizel çevremizi belirtilen tehlikelerden koruyabilmek için elimizdeki en etkili ve caydırıcı araç, Liman Devleti kontrolü denetimleridir. Bu çalışmada Liman Devleti kontrolü denetimlerinin denizel çevrenin korunması açısından önemi ve olası yararlan incelenmiştir. Denizel çevremizi koruyabilmemiz için hem Bayrak Devleti muayenesi hem de Liman Devleti kontrolü denetimleri uluslararası standartlarda yapılmalı ve sonrasında verilen sertifikalar taklit edilemez olmalıdır. Kolaylıkla taklit edilebilen sertifikalar, denizel çevre kirliliğine yol açan standart altı gemilerin elimine edilmesini fazlasıyla zorlaştıracaktır. Özellikle standart altı gemilerin bölgemizden uzaklaştınlabilmesi için Akdeniz Mutabakat Muhtırası(Memorandum of Understanding on Port State control in the Medirerranean Region- MEDMOU) ve (Memorandum of Understanding on Port State control in the Black Sea Region-BSMOU) denetim oranlan olan yıllık %15 denetim oranına mutlaka ulaşılmalıdır. Yüksek denetim oram, denizel çevreye zarar veren standart altı gemilerin de yüksek oranda elimine edilmesini sağlayacaktır. Bunun yanında denetimler mutlaka denetim yöntemlerim adım adım açıklayan aynntılı çek listeleri ile yapılmalıdır. Böylece denetimlerden alınacak ııverim en üst düzeye çıkacak, eksik ve arızalı donanımları ile denizel çevremize zarar veren hiçbir standart altı geminin gözden kaçmaması sağlanacaktır. Liman Devleti kontrolü denetimlerinin etkin olarak yürütülmesini sağlayan çok önemli faktörlerden biri de finansmandır. LDDK'lann başlangıç ve tazeleme eğitimleri, denetimlerde kullandıkları malzemelerin devamlı tedariki Liman Devleti kontrolü denetimlerinin etkinliğinin arttırılarak denizel çevrenin korunmasına katkısı çok büyük olacaktır. İstatistikler denizel çevrenin geri döndürülemez şekilde zarar görmesine sebebiyet veren deniz kazalarında asıl faktörün insan hatası olduğunu göstermektedir. Bu nedenle denetimlerde gemilerde çalışan personelin eğitim düzeyinin ilgili uluslararası sözleşmelere STCW standarlarma uygunluğu sıkı şekilde denetlenmelidir. Denizel çevrenin korunmasına belki de en fazla katkıyı yapacak konulardan biri de limanlarımızda MARPOL 73/78'de belirtilen standartlarda atık kabul tesislerinin oluşturulabilmesidir. Sıkı denetim belki gemiyi istenilen standartlara getirecektir ancak standart altı atık kabul tesisi, en iyi geminin bile denizel çevreyi kirletmesine mani olamayacaktır. Limanlarımıza gelen gemilerin denizel çevreye zarar vermesini yapacağımız denetimlerle engellerken kendi gemilerimizin zarar vermesini engelleyebilmek için alınabilecek en etkili tedbir belki de ticaret filomuzu sürekli olarak etkin Bayrak Devleti muayenesine(sörvey) tabi tutmak, standart altı olan ve durumunu iyileştimemekte direnen gemilerin Türk bayrağı taşımalannana izin verilmemek ve gemi sicilinden kaydını silmek olacaktır.. Uluslararası bir faaliyet alam olan denizcilik sektörü, her geçen gün daha yüksek standartta uygulama ve denetim süreçlerini gündeme getirmektedir. Bu süreçlerden en sonuncusu ve en etkilisi olan Liman Devleti kontrolü denetimlerinin esas amacı denizde can ve mal güvenliğini sağlamanın yanında denizel çevreyi kirletildikten sonra belki yüz yıl sürecek tedbirlerle kurtarmak değil kirlenmeden önce gemilere ve sorumlulara gerekli tedbirleri aldırtmaktır. m
dc.description.abstractABSTRACT Globalisation and rising consumption caused the international trade to get bigger and bigger every day. Because of its financial advantage, maritime transportation undertook the biggest part of this increase. Turkey, with its 8333 km coastal waters is one of the countries that has longer coasts in Europe, ultimately threatened by the maritime traffic jam and its negative side effects like marine pollution caused by this increase. Even today these negative effects are continuing increasingly day by day for maritime environment of Turkey. Marine pollution rate of seas all over the world sourced from ships is 10%. Black Sea, Marmara Sea, Aegean Sea and Mediterranean Sea surrounding Turkey are semi closed seas and it's taking very long time to renew themselves. Surrouding seas are under potentially high danger because of not only collision risk of tankers carrying petrolleum,its by-products, chemicals but also black water, oily waters oozing from broken pumps, bilge or ballast water etc. Saving the seas against those, most efficient and dissuasive instrument at hand is Port State Control. In this study; importance and possible benefits of Port State control inspections on the protection of marine environment are examined. Both Flag State surveys and Port State control inspections have to be up to the international standarts and certificates must be inimitable to be able to protect the marine environment. Easily imitable certificates will complicate the substandart shipscausing marine pollution to be eliminated. Especially to deport the substandart ships from surrounding maritime environment, it is essential to reach the commited inspection rates of Memorandum of Understanding on Port State control in the Medirerranean Region-MEDMOU and Memorandum of Understanding on Port State control in the Black Sea Region-BSMOU which is 15%. High inspection rate is going to cause high elimination rate of substandart ships causing marine pollution. Nevertheless inspections should be carried out by detailed check lists explaining the procedures step by step. In this way, performance of inspections will reach its margin and no substandart ship with her broken or missing equipment will be overlooked.Financial support is one of the most important factor for efficient PSC. PSCO's initial and refreshing trainings, regular procurement of equipment used for inspections etc. will increase the forcefulness of PSC and contribute the protection of marine environment strongly. Statistics indicate that the main factor of sea wrecks causing irrecoverable marine pollution is human fault. For that reason, standards of training for seafarers should be convenient to international codes or conventions and must be inspected strictly. One of the most contributory subject for the protection of maritime environment is construction of reception facilities in ports. Reception facilities must be up to MARPOL 73/78 standarts. Strict inspections somehow will pull the ship's standarts up but substandart reception facilities will cause the best standart ship to pollute the marine environment. While preventing the foreign ships from polluting the marine environment by inspections, Surveying our ships strictly and cancelling the registration of substandart ships that refusing the uplift may be the best measurement to take, to prevent our ships from polluting the marine environment. As an international operation area, maritime sector needs higer standarts in applications and inspection process every other day. Main goal of Port State control inspections as a latest and most efficient inspection process, not to take measurements after marine pollution occured.make authorities and ships take satisfactory measurements according to international standarts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLiman devleti kontrolü denetimlerinin denizel çevrenin korunması açısından önemi
dc.title.alternativeImportance of port state control inspections on the protection of the marine environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDenizel Çevre Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid191191
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid168990
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess