Show simple item record

dc.contributor.advisorAkten, Necmettin
dc.contributor.authorKaynak, Gürel
dc.date.accessioned2020-12-07T11:02:21Z
dc.date.available2020-12-07T11:02:21Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136234
dc.description.abstractGünümüzde gelişen teknolojiye paralel olarak deniz araçlarının hareket kabiliyeti çok büyük ivme kazanmış, son derece hızlı seyreden ve tehlikeli yükler taşıyan gemiler deniz ticaretinde yoğun şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Son yıllarda meydana gelen birçok deniz kazasında önemli sayıda can ve mal kaybı yaşanmış ve büyük çevre zararları ile karşılaşılmıştır.İnsanlığa maddi ve manevi olarak çok büyük zararlar veren bu kayıpları önlemek veya en aza indirmek için dünya çapında bir dizi önlemler alınmaya başlanmış, denizciliğin örgütlenmesi maksadıyla Uluslar arası Denizcilik Örgütü (IMO) kurulmuş, ardından seyir güvenliğinin artırılmasına ilişkin çalışmalar yapılmış ve bu çalışmalar neticesinde seyir güvenliği dalında 3 önemli konvansiyon yapılmıştır. Bu konvansiyonlardan seyir sistemlerine ilişkin hususlar SOLAS'ta yer almaktadırlar.Günümüzde temel modern köprüüstü seyir cihazları olarak yüksek teknoloji ürünü elektronik cihazlar kullanılmaktadır.Bu sistemler günümüzde eski seyir sistemlerinin yerini almışlar, seyir hassasiyetine, güvenliğine büyük katkılar sağlarken, seyircinin işyükünü büyük oranda azaltarak zaman tasarrufu sağlamışlardır. Öte yandan, çok sayıda ve sofistike seyir cihazlarıyla donatılmış köprüüstü, zaman-zaman vardiya zabitleri ve gemi kaptanları açısından bilinmezliklerin kümelendiği, cihazların verimle kullanılamadığı mekanlar olarak bile algılanmıştır. Söz konusu sistemlerden Otomatik Tanıma Sistemi (OTS [AIS]), seyir güvenliğine büyük katkılar sağlarken, kıyılarını OTS istasyonlarından oluşan ağlarla kaplayan ülkeler için de OTS ağları stratejik bir takip ve güvenlik sistemi haline gelmiştir. Bununla birlikte seyirci seyir bilgisi yanı sıra bu modern aletleri de öğrenmek durumunda kalmıştır. Modern seyir cihazlarının gemilerde kullanılmasıyla birlikte deniz kazaları büyük oranda azalmış olmasına rağmen gemileri ve gemilerdeki modern seyir cihazlarını kullanan insan olduğu sürece kaza riski de daima mevcut olacaktır.
dc.description.abstractNowadays, in parallel to improvements in technology, movement capability of the ships and marine crafts have accelerated and faster ships carrying huge amount of dangerous cargo have been used heavily in sea trade routes. However in recent decades, a lot of shipping accidents have taken place and many ships, goods and lives have been lost by way of collisions or groundings Ships of different type (such as oil tankers, chemicals and nuclear material carrying ships) caused a great deal of environmental hazards which will take maybe several hundred years to be compensated.Maritime nations started to take some precautions to prevent those accidents and hence related losses. IMO was founded in order to organize the shipping in navigable waters of the world. In the following years, many studies have taken place aiming to increase navigational safety and those studies yielded three important conventions; namely, International Convention for the Safety of Life at Sea, The Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea and, The International Convention on Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers. Regulations and requirements related to navigation equipments are included in the SOLAS Convention.High-tech electronic products are used as today?s basic modern bridge navigation equipments.Those equipment and systems are used commonly to replace traditional navigational equipment and systems. While they are contributing a lot to the precise navigation and navigational safety, they saved a lot time by decreasing workload of seafarers. Whilst AIS contributing a lot to navigational safety, it has been a strategic tracking and safety equipment for the countries which established AIS network(s) on its coastline. Nevertheless seafarer has had to learn to use those modern electronic equipment as well as navigational knowledge. Starting to use modern navigational equipments lessened the number of the collisions and groundings considerably. Although the risk still exists and will exist as long as human beings command the ships and operate the modern navigational equipments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeniz Bilimleritr_TR
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleGemilerdeki modern seyir cihazları ve bunların seyir güvenliğine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeModern navigational bridge equipment and the impact of modern navigational on the navigational safety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9000476
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202878
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess