Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Güler Bilen
dc.contributor.authorSarişen, Şenol
dc.date.accessioned2020-12-07T11:01:52Z
dc.date.available2020-12-07T11:01:52Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136178
dc.description.abstractÜlkemizde denizciliğin hak ettiği yeri alamaması ekonomimiz adına büyük bir kayıptır. Bu sektörün gelişememesi gerekli desteklerin ve teşviklerin yapılamaması sonucudur. Sektörün fazla gelişmemiş ama gerek önemi ve gerekse yüksek getirisi bu alanda gerek finansman, gerekse yasal düzenlemeler açısından üzerlerine görevler düşen kurumların bu konulara gerekli hassasiyeti vermeleri kaçınılmaz olmaktadır.Dünyada deniz yolu ile 5 milyar ton yük taşınmakta ve 300 milyar USD tutarında bir navlun geliri pastası denizci ülkeler arasında paylaşılmaktadır. Türk ekonomisi ve denizciliği hem bu navlun pastasından; hem de gemi inşa sanayii tersaneler olarak yeterli payı alamamaktadır.Bu yüzden sektöre verilecek ekonomik destekler için kaynak bulunmalı ve gemi inşa sektöründe bunlar değerlendirilmelidir.Filonun gençleşmesi ve tonaj olarak artırımında yatırım kredi fonları oluşturulmalıdır. Özel sektörün yurt dışından bulmuş olduğu krediler için teminat desteği devletçe sağlanmalıdır. Türk yüklerinin Türk bayraklı gemilerle taşınması özen gösterilerek gerekli fonlar devletçe ekonomik program ve prensipleri aksatmadan ve dış kredi kaynaklarından sağlanmalıdır.Finansman konusunu ele almadan önce denizcilik sektörüne genel anlamda değindiğim ve sektörün önemli bir unsuru olan taşımacılığın ülkemizdeki durumu hakkında bilgi vermeye çalıştığım bu çalışmamda finansman yöntemlerini elimden geldiğince sunmaya çalıştım.
dc.description.abstractThere is great loss of our country that we cannot succeed to obtain the benefit of maritime as other countries do. It is a matter of financial support to maritime economies. There must be paid enough attention to realize the importance of maritime finance in order to take the required share by not only the government but also private corporations.5 billion tones of load is carried by sea way in the world and $300 billion freight income is shared between countries. Neither Turkish economy nor Turkish maritime can take enough piece from this freight pie and ship building shipyard.Ship building industry would be leading factor of our economy if only it attracts the interest it deserves.To rejuvenate and increase the tonnage of fleets investment credit funds must be created. The government may guarantee the funds that private sector provides abroad. Turkish freights might be encouraged to be carried by Turkish ships and the required financial support might be outsourced through international investment corporations without affecting the economic programme of our country.I tried my best to clear the importance of maritime economy for our country?s economical issues by detailing the shipping logistics before financial analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeniz Bilimleritr_TR
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.titleTürkiye denizcilik sektöründe finansman
dc.title.alternativeTurkish maritime sectoral finance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTransportation
dc.identifier.yokid9001650
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202864
dc.description.pages46
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess