Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Ertuğrul
dc.contributor.authorAkca, Emin Cihan
dc.date.accessioned2020-12-07T11:01:47Z
dc.date.available2020-12-07T11:01:47Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136170
dc.description.abstract1990'lı yılların sonundan, yeni yüzyıla kadar çalkantılı bir dönem yaşayan denizciliksektörü, son yıllarda navlun ücretleri ve gemi değerlerindeki büyük artışlar sayesinde oldukçaverimli günler geçirmeye başlamıştır. Bu hızlı yükseliş ile birlikte gemicilik finansmanı daayrı bir önem kazanmıştır.Denizcilik finansmanı; diğer finans türlerinden farklı bir yapıya sahip değildir.Ancak finansal terimler, koşullar, bankalar ve hatta armatörler her geçen gün daha dadenizcilik alanında kendilerini geliştirmektedirler. Unutmamak gerekir ki denizcilik sektörü;Dünya da 32.000 denizcilik şirketi ile en yoğun ve hareketli piyasaları oluşturmaktadır. Sonyıllarda sadece gemi inşa sanayisine yıllık olan talep miktarı 95 milyar dolardır. Ve bugemilerin alımında finansman kaynağının büyük bir bölümünü bankalar oluşturmaktadır.Ayrıca denizcilik finansmanının diğer piyasalara göre daha enternasyonal olması, bu sektörüncazibesini daha da arttırmaktadır. Yalnız bu fırsatlar; armatörlere bankalar aracıylamilyonlarca dolar kaybettirebilir veya kazandırabilir.Bu yüzden bu çalışmanın da amacı temel denizcilik finansını, son güncel bilgiler ilearaştırmaktır. Çalışmanın kapsamında; uluslar arası unsurlar, gemi sicili, ikinci el gemifinansmanı, yeni gemi inşa finansmanı, gemi kiralama ve denizcilik sektörünün risk analiziyer almaktadır.
dc.description.abstractFreight rates and vessel values across all major shipping sectors have reachedunprecedented levels in the last couple of years following a period of relatively depressedactivity through the late 1990s and into the early part of the new millennium. During theincrease of maritime trade, shipping finance has become more popular than before years.The ship finance is no more a fixed science than is any other sort of finance.Financial terms, conditions, banks and shipowners become ever more sophisticated. Becauseshipping is a highly capital intensive industry, with its 32,000 world- wide companies are oneof the three most finance intensive industries in the world, about 80 billion dollars per year forfinancing new buildings alone. The financing of large ocean-going ships are undertaken bybanks all over the world, by no means just for owners in their own country. More than mostother forms of finance, ship finance is international. Therefore, the shipowner can make, orlose, millions of dollars and so can his bankers if things go badly wrong.For these reason, the main subject of this study is to examine the basic shippingfinance which contains history of ship finance, the international element, ship registration, thefinancing of second hand ships, the financing of newbuildings, leasing ships and the riskanalysis of the shipping trade.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTemel denizcilik finansmanı
dc.title.alternativeThe basic of shipping finance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmSea trade
dc.subject.ytmMaritime sector
dc.subject.ytmMarine economy
dc.identifier.yokid9002067
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202868
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess