Temel denizcilik finansmanı
dc.contributor.advisor | Doğan, Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Akca, Emin Cihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:01:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:01:47Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136170 | |
dc.description.abstract | 1990'lı yılların sonundan, yeni yüzyıla kadar çalkantılı bir dönem yaşayan denizciliksektörü, son yıllarda navlun ücretleri ve gemi değerlerindeki büyük artışlar sayesinde oldukçaverimli günler geçirmeye başlamıştır. Bu hızlı yükseliş ile birlikte gemicilik finansmanı daayrı bir önem kazanmıştır.Denizcilik finansmanı; diğer finans türlerinden farklı bir yapıya sahip değildir.Ancak finansal terimler, koşullar, bankalar ve hatta armatörler her geçen gün daha dadenizcilik alanında kendilerini geliştirmektedirler. Unutmamak gerekir ki denizcilik sektörü;Dünya da 32.000 denizcilik şirketi ile en yoğun ve hareketli piyasaları oluşturmaktadır. Sonyıllarda sadece gemi inşa sanayisine yıllık olan talep miktarı 95 milyar dolardır. Ve bugemilerin alımında finansman kaynağının büyük bir bölümünü bankalar oluşturmaktadır.Ayrıca denizcilik finansmanının diğer piyasalara göre daha enternasyonal olması, bu sektörüncazibesini daha da arttırmaktadır. Yalnız bu fırsatlar; armatörlere bankalar aracıylamilyonlarca dolar kaybettirebilir veya kazandırabilir.Bu yüzden bu çalışmanın da amacı temel denizcilik finansını, son güncel bilgiler ilearaştırmaktır. Çalışmanın kapsamında; uluslar arası unsurlar, gemi sicili, ikinci el gemifinansmanı, yeni gemi inşa finansmanı, gemi kiralama ve denizcilik sektörünün risk analiziyer almaktadır. | |
dc.description.abstract | Freight rates and vessel values across all major shipping sectors have reachedunprecedented levels in the last couple of years following a period of relatively depressedactivity through the late 1990s and into the early part of the new millennium. During theincrease of maritime trade, shipping finance has become more popular than before years.The ship finance is no more a fixed science than is any other sort of finance.Financial terms, conditions, banks and shipowners become ever more sophisticated. Becauseshipping is a highly capital intensive industry, with its 32,000 world- wide companies are oneof the three most finance intensive industries in the world, about 80 billion dollars per year forfinancing new buildings alone. The financing of large ocean-going ships are undertaken bybanks all over the world, by no means just for owners in their own country. More than mostother forms of finance, ship finance is international. Therefore, the shipowner can make, orlose, millions of dollars and so can his bankers if things go badly wrong.For these reason, the main subject of this study is to examine the basic shippingfinance which contains history of ship finance, the international element, ship registration, thefinancing of second hand ships, the financing of newbuildings, leasing ships and the riskanalysis of the shipping trade. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Temel denizcilik finansmanı | |
dc.title.alternative | The basic of shipping finance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Banking | |
dc.subject.ytm | Sea trade | |
dc.subject.ytm | Maritime sector | |
dc.subject.ytm | Marine economy | |
dc.identifier.yokid | 9002067 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 202868 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |