Hazar havzasındaki taşıma hatlarının değerlendirilmesi ve bölge limanlarının stratejik konumunun analizi
dc.contributor.advisor | Akten, Necmettin | |
dc.contributor.author | Memmedov, Şems | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:00:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:00:44Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136019 | |
dc.description.abstract | Günümüz ekonomi anlayışı üretmek kadar ürünü pazara zamanında ve güvenli bir şekildeulaştırma konsepti üzerine kurulmaktadır. Taşımacılık sektöründe uzun mesafede tercihedilen ulaşım şekli maliyet ve güvenilirlik avantajı ile ön plana çıkan denizyoludur.Orta Asya cumhuriyetlerinin güvenli ve seri bir şekilde ulaşmak istedikleri en önemlipazarlardan biri Avrupa'dır. Orta Asya'nın demiryolu ile Avrupa'ya olan önemli birbağlantısı da İran üzerinden sağlanmaktadır. Ancak İran üzerinden Türkiye'ye giriş yapan buyol uzun ve maliyetlidir. Diğer taraftan karayolu ulaşımı da yüksek maliyetli, güvensiz veyetersizdir.Bölgenin bu yetersizliğini bilen ve bölge üzerinde ekonomik ve stratejik çıkarları olanülkeler ve güç odakları bu trafiği kendi üzerlerine çekmeye çalışmaktadırlar. Uygungördükleri güzergâhlarda ulaşım koridorları planlamakta ve hayata geçirmektedirler. Bukapsamda bölge ülkeleriyle mali, ticari ve teknik anlaşmalar imzalamaktadırlar.Sorunların aşılmasıyla Orta Asya, başka ülkelerin uygun gördüklerinden değil; gerçektenen kısa olan güzergâhtan yararlanacaktır. Bu durunda bu ülkelerle Türkiye'nin ve Avrupa'nınticareti artacak her iki tarafta da refah artışı gözlenecektir. | |
dc.description.abstract | Today?s economic understanding gives priority to taking the product into the market intime safely as well as production. It is sea transportation which is preferred for long distancetransportation.The railroad transportation to Europe, which is an important market other Middle Asiancountries for the reasons stated above, is now mostly provided through Iran. However, thisroad is quite long, expensive, and dependent on Iran. Motorway transportation, on the otherhand, is highly expensive, unsafe, and insufficient.Countries with economic and strategic benefits have been planning and realizingtransportation corridors in order to have this traffic; and in this manner, they have beensigning financial, commercial, and technical contracts.In conclusion, the Middle Asian countries will not be dependent on the routes that otherschoose for them, but will benefit from the real shortest route and be able to increase theircompeting powers in foreign trade. In this situation, Turkey?s foreign trade with the countrieson this route will increase; and at the same time, it will have an important advantage in theprocess of joining the EU by getting the support of the Middle Asia. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.title | Hazar havzasındaki taşıma hatlarının değerlendirilmesi ve bölge limanlarının stratejik konumunun analizi | |
dc.title.alternative | Assessment of transportation lines in the river basin of Hazar and analysis of strategical location of the area harbors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9007802 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 202852 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |