Uluslararası denizcilikte zaman esaslı gemi kiralama sözleşmeleri altındaki performans garantilerine ilişkin anlaşmazlıkların sebepleri ve New York ile Londra mahkeme kararlarının analizi
dc.contributor.advisor | Gazioğlu, Cem | |
dc.contributor.author | Öztürker, Ersin Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:59:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:59:26Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135851 | |
dc.description.abstract | Bir kiralama sözleşmesi basit olarak bir geminin kiralanması için yapılan sözleşmedir. Herhangi bir şekil şartı olmamasına rağmen, yaygın olarak matbu sözleşme formları kullanılmaktadır. Piyasada kullanılmakta olan çoğu kiralama sözleşmelerindeki terimler ve şartlar yıllardan beri, özel ifade ve kelimelerin anlamlarını açıklığa kavuşturan yargı kararları ile ve modern eğilimlere göre geliştirilmiştir.Garantiler sözleşmenin kaynağına inmeyen ifadelerdir. Ne kadar ciddi sonuçları olursa olsun, bir garantinin ihlali zarar gören tarafa sözleşmenin feshi hakkını vermez. Sadece zararların karşılanması hakkını verir.Geminin doğru bir şekilde tanımlanması kiralama sözleşmesinin esasıdır. Performans garantisi olarak adlandırılan sürat ve yakıt tüketimi garantisi de bu tanım maddesinin bir bölümünü oluşturur. Belirtilmiş olan performans garantisini gerçekleştirmekteki başarısızlık sözleşmenin ihlaline sebebiyet verir ve kiracıların zarar tazmininde bulunması ile sonuçlanır.Kiracılar ve gemi sahipleri arasındaki anlaşmazlıkların sebebi ana olarak iki grupta toplanabilir. Birincisi, hava ve deniz durumlarından kaynaklananlar ve ikinci olarak ta kiralama sözleşmesi metninden kaynaklananlar şeklinde.Kiracılar, kiralama sözleşmelerinde genellikle, geminin hareketlerinin izlenmesi ve takip edilecek en uygun rotanın seçiminde yardımda bulunması amacı ile bağımsız bir meteorolojik seyir planlama şirketini atama yetkisini haiz olurlar.Gemi Kaptanı'nın zaman esaslı kiralama sözleşmeleri altındaki durumu özel ve karmaşıktır. Bir taraftan seferleri azami sürat ile gerçekleştirmek ile yükümlüdür. Diğer taraftan ise, gemisinin, personelinin ve yükün emniyetini temin etmek için her türlü kararı almak hususunda üzerine çıkılamaz bir yetkiyi haizdir. Gemisinin, performans yükümlülüğünü karşılamamasına ve kiracıların tazmin talebinde bulunmalarına sebebiyet verebilecek kararlarının doğruluğunu kanıtlamak zorundadır.Performans anlaşmazlıklarının en alt düzeye indirilmeleri için öncelikle gemi doğru tanımlanmalı ve sonrasında ise sözleşme metninde mümkün olduğunca açık ifadeler kullanılmalıdır. | |
dc.description.abstract | A charterparty is quite simply a contract for the hire of a vessel. Whilst there is no required form for a charterparty, it is usual for charterparties to be in printed standart form. The terms and conditions of charterparties regularly used in the industry are well known and have evolved over many years, adapting to modern trends and in response to judicial judgments that have clarified the meaning of specific words and phrases.Warranties are statements which do not go to the root of the contract. A breach of warranty however serious gives no right to the innocent party to be released from the contract. It only provides a right to recover damages.The correct description of the vessel is essential to the charterparty. The speed and consumption capability, so called performance warranty of the vessel under certain conditions forms a part of this description clause. Failure to perform as per performance warranty specified may cause breach of contract and result in a claim for damages by the charterer.The causes of the disputes between the charterers and the shipowners could be classified mainly in two groups. First, due to the weather and sea conditions and secondly due to the charter party wording.The charterers usually have the authority under the charterparty to appoint an independent weather routing company in order to monitor the vessel?s movements and assist on the selection of the best route which is to be followed.The ship?s master has a particular and ambiguous position under time charterparty contracts. On one hand he is obliged to perform the voyages with due dispatch. On the other hand he has an overriding authority to take any kind of decision in order to ensure the safety of his vessel, crew and the cargo. He is obliged to justify his decisions in case the results of which cause the vessel to meet its performance obligations and the charterers to claim.In order to minimize the performance disputes first the vessel should be described correctly and secondly the wording which is to be used in the charterparties should be as much clear as possible. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.title | Uluslararası denizcilikte zaman esaslı gemi kiralama sözleşmeleri altındaki performans garantilerine ilişkin anlaşmazlıkların sebepleri ve New York ile Londra mahkeme kararlarının analizi | |
dc.title.alternative | The analysis of the causes of disputes over performance warranties under time charter parties in international shipping and the New York and London court judgments | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deniz İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Maritime business | |
dc.subject.ytm | International maritime transport | |
dc.subject.ytm | Chartering | |
dc.subject.ytm | Contracts | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Court decisions | |
dc.subject.ytm | Maritime | |
dc.subject.ytm | Maritime sector | |
dc.identifier.yokid | 329769 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240707 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |