Show simple item record

dc.contributor.advisorNasır, Süphan
dc.contributor.authorBaş, Yonca Nilay
dc.date.accessioned2020-12-07T10:58:48Z
dc.date.available2020-12-07T10:58:48Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-05-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135757
dc.description.abstractÜrün ve hizmetlerle ilişkilendirilen değer kavramı günümüzde daha çok deneyimlerle ilişkilendirilen bir boyut kazanmıştır. İşletmelerin müşterilerine bütün temas noktalarında üstün deneyimler yaşatmaları müşterilerin değer algısını şekillendirmekte ve işletmeyle olumlu etkileşimlerde bulunmalarını sağlamaktadır. İşletmeler açısından, müşterilerin kendileriyle etkileşim halinde olması birçok avantajı da beraberinde getirmektedir.Bu tezin amacı, müşteri deneyimsel değerinin alt boyutlarının belirlenmesi ve deneyimsel değer boyutlarının, başkalarını düşünmenin ve öz-yeterliliğin müşteri etkileşimi davranışları (ağızdan ağıza pazarlama (WOM), içerik oluşturma ve öneride bulunma/geribildirim) üzerindeki etkisini incelemektir. 1080 kişi üzerinde uygulanan anket yanıtlarına yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda, deneyimsel değerin alt boyutları fonksiyonel değer, gerçeklik değeri ve ekonomik değer olmak üzere üç boyut altında toplanmıştır. Sonrasında tüm modele yapısal eşitlik modeli uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi sonucunda deneyimsel değerin alt boyutları olan fonksiyonel değer, gerçeklik değeri, ekonomik değer ile başkalarını düşünmenin ve öz-yeterliliğin müşteri etkileşimi boyutları olan ağızdan ağıza pazarlama (WOM), öneride bulunma/geribildirim ve içerik oluşturma üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Deneyimsel değer, müşteri etkileşimi, ağızdan ağıza pazarlama, öneride bulunma/geribildirim, içerik oluşturma, başkalarını düşünme, öz-yeterlilik, yapısal eşitlik modeli, AMOS
dc.description.abstractThe concept of value associated with products and services has gained a dimension that is mostly associated with experiences. The fact that businesses provide their customers with superior experiences at all touch points shapes their customers' perception of value and enable them to engage positively with the business. In terms of businesses, engaging with customers brings many advantages.The aim of this thesis is to determine the sub-dimensions of the customer experiential value and to examine the effect of the dimensions of the experiential value, altruism and self-efficacy on customer engagement behaviours (WOM, content generation and suggestion/feedback). As a result of the explanatory factor analysis made on the survey responses applied on 1080 people, the sub-dimensions of the experiential value were gathered under three dimensions as functional value, reality value and economic value. Structural equation model was made afterwards. As a result of confirmatory factor analysis and path analysis, it has been determined that functional value, reality value, economic value which are the sub-dimensions of experiential value, altruism and self-efficacy are related with the word of mouth marketing (WOM), suggestion/feedback and content generation which are customer engagement dimensions.Keywords: Experiential value, customer engagement, word of mouth marketing (WOM), suggestion/feedback, content generation, altruism, self-efficacy, structural equation model, AMOSen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri deneyimsel değerinin müşteri etkileşimi üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of customer experiential value on customer engagement
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-11
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer engagement
dc.subject.ytmCustomer experience
dc.identifier.yokid10330509
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620968
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess