Show simple item record

dc.contributor.advisorDevecioğlu, Ömer
dc.contributor.authorŞenkaya Dildar, Feriha
dc.date.accessioned2020-12-07T10:58:39Z
dc.date.available2020-12-07T10:58:39Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135739
dc.description.abstract27 VI. ÖZET Bu araştırmada; MSS profilaktik tedavisi gören ALL'li çocuklar da Genel Zeka Bölümü, Sözel ve Performans Zeka puanı (WISC-R) ile gör- sel-motor beceriler (Bender-Gestalt) incelenerek sonuçlar Hodgkin tedavi si görmüş çocuklarla ve yakınmasız çocuklarla karşılaştırılmıştır. Araştırma, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı, Pediatrik Hematoloji-Onkoloji Bilim Dah'nda tedavisi gerçekleştirilmiş ve tedavi bitiminden en fazla üç yıl geçmiş 14 ALL'li çocuğu içeren deney grubu, bu grupla eşleştirilmiş 14 Hodgkin'li ve 14 yakınmasız çocuktan oluşan iki kontrol grubu ile yapılmış deneysel bir çalışmadır. Sonuçta, p=.0044 düzeyinde bir anlamlılıkla deney grubunun kontrol gruplarına oranla IQ puanı düşüklüğüne sahip olduğu saptanmıştır. Ayrıca, p=.0001 anlamlılık düzeyinde deney grubu kontrol gruplarına oranla Performans IQ düşüşüne ve p=.0000 anlamlılık düzeyinde de görsel-motor testte hata puanına sahiptir. Bu bulgular şöyle yorumlanmıştır; ALL tedavisinde MSS profilak- sisi genel IQ puanında belirgin bir düşüşe neden olmaktadır. Bu düşüş, WISC-R'a göre sağ hemisfer fonksiyonu olarak kabul edilen Performans IQ puanındaki ileri derecede anlamlı düşüşten kaynaklanmaktadır. ALL tedavisindeki MSS profilaksisi, Performans yeteneklerde, görsel-motor becerilerde ve genel zeka puanında belirgin bir düşüşe neden olmaktadır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleALL`de MSS profilaksisinin öğrenme yetenekleri üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCentral nervous system
dc.subject.ytmWechsler scales
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmBender Gestalt test
dc.subject.ytmPrecursor cell lymphoblastic leukemia-lymphoma
dc.identifier.yokid25096
dc.publisher.instituteÇocuk Sağlığı Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid25096
dc.description.pages33
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess