Show simple item record

dc.contributor.advisorKoldemir, Birsen
dc.contributor.authorSilivri, M.Alp
dc.date.accessioned2020-12-07T10:57:45Z
dc.date.available2020-12-07T10:57:45Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135633
dc.description.abstractÇanakkale Boğazı ve Marmara Denizi Karadeniz'i Ege'ye bağlamakta olup Deniz Trafik Düzeni içerisinde dar bir suyoludur. Çanakkale Boğazı'nın ve Deniz Trafik Düzeninde Marmara Denizinin dar olması akıntı kötü hava koşulları kısıtlayıcı coğrafi koşullar ile personel hataları deniz kazalarının başlıca nedenlerini oluşturmaktadır.Tez çalışmasında Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazı'nın coğrafik, oşinografik, hidrografik, meteorolojik, stratejik ve hukuki özellikleri deniz trafiği, deniz kazaları ve güvenlik önlemleri incelenmiştir. Çalışmada ayrıca, Çanakkale Boğazı deniz trafiğine etkisi olan veya proje aşamasında olup da ileriki dönemde etkisi olması beklenen boru hatları ele alınmıştır.Bu kapsamda; 2000-2010 yılları arasında meydana gelen kazalar Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı'ndan temin edilen veriler çerçevesinde, ?Kaza Tekrar Oranı? ile ?Sayı Oran Metodu? kullanılarak analiz edilmiştir.Sonuçta ise tespit edilen kaza kara noktalarında kazaların azaltılmasına yönelik teklif ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractÇanakkale strait and Marmara Sea connect Black Sea to Egean, At the same time it is a narrow sea way in sea traffic organization. Current, bad weather conditions, negative geographic and personel mistakes create main reasons of sea accidents because of narrow Çanakkale Strait and Marmara Sea.In this thesis, of Marmara Sea and Çanakkale strait?s geographic, oceanographic, hydrographic, meteorologic, strategic and judicial, characteristics sea traffics, sea accident and safety precautions are examined. In addition, pipelines which affect sea traffic of Çanakkale Strait or are planned to be made and are expected affecting sea traffic are evaluated.In this paralel, Accidents occur between 2000-2010 have been analyzed by ?Accident Recurrence Rate? and ?Number Rate Method? with data of T.C. Denizcilik Müsteşarlığı.After general evaluation the neccesity which must be taken have been offered at Accident Black Point.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeniz Bilimleritr_TR
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarmara Denizi ve Çanakkale Boğazı deniz trafik düzeninde kaza kara noktaları analizi
dc.title.alternativeThe analysing of black accident points in the sea traffic organization at Marmara Sea and Çanakkale Strait
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMaritime safety
dc.subject.ytmMaritime accidents
dc.subject.ytmMarine traffic
dc.subject.ytmAccidents
dc.subject.ytmStraits
dc.subject.ytmTraffic
dc.subject.ytmTraffic arrangement
dc.subject.ytmMaritime business
dc.subject.ytmAccident black spots
dc.subject.ytmMarmara sea
dc.subject.ytmDardanelles
dc.identifier.yokid399388
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304538
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess