Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakan Hacıibrahimoğlu, Işıl
dc.contributor.authorKaş, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:57:09Z
dc.date.available2020-12-07T10:57:09Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135542
dc.description.abstract1923?1946 tarihleri arası yasama faaliyetlerinde bulunan Kastamonu milletvekillerinin Meclis çalışmalarının analizi aşağıdaki yöntem kullanılarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Öncelikle Kastamonu milletvekillerinin bölge köklülük yani yerellik oranı, yaş grupları, eğitim düzeyleri, yabancı dil bilme oranları, mesleki altyapıları, önceki parlamento deneyimleri, gelecek dönem meclislerine yeniden seçilebilme yetkinlikleri ve kaç dönem milletvekilliği yaptıkları hesaplanarak, tespit edilmiş ve gerekli açıklamalarda bulunulmuştur. Bu bölümde Kastamonu milletvekillerinin yasama faaliyetlerine ilişkin sayısal veriler de aktarılmıştır. Burada Kastamonu milletvekillerinden ne ölçüde yasama faaliyetlerine katılım sağladıkları, hangilerinin daha aktif olarak çalıştıkları, daha çok hangi konular üzerinde yoğunlaştıkları ve bunların nedenleri konusunda her yasama dönemi kendi içinde değerlendirildiği gibi, araştırma konusu olan yasama dönemlerinin tamamı da genel bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur.İkinci bölümde II. TBMM Dönemi Kastamonu milletvekillerinin yasama faaliyetleri anlatılmıştır. Kastamonu milletvekillerinin en aktif ve üretken oldukları yasama dönemi II. TBMM Dönemi'dir. Bu bölümde Kastamonu milletvekillerinin yasama faaliyetleri ülke genelini ilgilendiren çalışmalar ve Kastamonu vilâyetini ilgilendiren çalışmalar olmak üzere iki başlık altında ele alınmıştır. Kastamonu milletvekillerinin yasama faaliyetleri öncelikle konu temelinde sınıflandırılmış ve her bir konu kendi içinde kronolojik sıraya tabi tutulmuştur. Burada esas olan kişi bazında tasnif değil, konu bazında tasnif ve konuların kronolojik sıraya göre anlatılmasıdır. Bu arada ülkedeki mevcut rejimi ilgilendiren konular en başta verilmiştir. Diğer konular da, devlet politikasını ilgilendirme derecesine, üzerindeki çalışmaların yoğunluğuna ve önem sırasına göre bunu izlemiştir. Bu yapılırken Kastamonu milletvekillerinin dilek ve temennilerinin, taleplerinin, temel itiraz ve eleştirileri noktalarının hangi temellere dayandığı, TBMM ve Hükümet nezdinde nasıl karşılık bulduğu, milletvekillerinden ne ölçüde destek ya da tepki aldığı, ne ölçüde haklı ve meşru zeminlere dayandığı ve nasıl sonuçlandığı konusunda da gerekli değerlendirmelerde ve açıklamalarda bulunulmuştur. Yasama etkinliklerinden yola çıkılarak Kastamonu milletvekillerinin kişilik özellikleri ve tutumları ve birlikte hareket edip etmedikleri hakkında da bilgi verilmiştir.Bilindiği üzere Takriri Sükûn Kanunu'na dayanılarak muhalefetin susturulması ve 1930 Serbest Cumhuriyet Fırkası deneyimin ardından ülkede Tek Parti Yönetimi'nin kurulması bütün bölge milletvekilleri gibi Kastamonu milletvekillerinin yasama faaliyetlerini de oldukça sınırlamıştır. Bu nedenle üçüncü bölümde Takriri Sükûn Kanunu sonrası III. , IV. , V. , VI. ve VII. Dönem Kastamonu milletvekillerinin Meclis çalışmaları anlatılmıştır. Bu bölümde her bir yasama dönemi kendi içinde değerlendirmeye tabi tutulmuş ve ikinci bölümde uygulanan yöntem burada da yinelenmiştir.
dc.description.abstractAnalysis of Parliamentary works regarding Kastamonu members of the assembly who were engaged in legislative activities between years of 1923 ? 1946 have been tried to be determined by using below method. Principally, by taking into account locality rates, age groups, educational levels, rates to know foreign language, vocational infrastructures, previous parliamentary experiences, competencies to be elected again for future assemblies and periods of execution in the parliament of Kastamonu assembly members, have been determined and explicated. Within this section also numerical data has been transferred relevant to legislation activities of members. In this study, to what extent members have been participated to legislation activities, who were more active, on which topics they were concentrated and reasons for those have been evaluated separately and also whole legislative sessions have been evaluated generally.In the second section, have been explained the legislative activities of term of the II. TBMM deputies of Kastamonu. Term of the II. TBMM is the most active and productive legislative term of deputies of Kastamonu. In this section, legislative term of deputies of Kastamonu, the studies concerning the whole country and studies concerning the city of Kastamonu are discussed under the two headings. Primarily classified on the basis of the subject of legislative activities of deputies of Kastamonu. In here, essential on the basis of person in not classified, essentail is classified on the basis of subject and explanation the according to matters in the chronological order. Also, matters related to current situation in the country has been explained first. In the other matters, have been followed this according to the rate of concern to public policy, on the intensiveness of studies, and order of importance. While this is carrying out, have been evulated and made in a statament about the based to which basis that their wishes and hopes, requests, fundamental objection and points of critisim, how finds correspond care of the government, how may got support or reaction from the deputies, how many based on the right and legitimate grounds and how the concluded of deputies of Kastamonu. Based on the legislative activities, have been informed about the personality traits and attitudes and whether they act together.As it is know, cutting short of the opposition, and establishment of a single-party government after experince of 1930 (Serbest Cumhuriyet Fırkası)Free Republican Party has been restricted the activities of legislative activities of deputies of Kastamonu such as all district deputies based on the law of Takriri Sükün. Therefore, in the third section, have been explained the studies of council of terms of III. , IV. , V. , VI. , VII. Deputies of Kastamonu. In this section, have been evaluated in the own that in each lagislative term and the method is which applied in the second section has been repeated in here as well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleT.B.M.M.`de Kastamonu milletvekilleri ve çalışmaları (1923 - 1946)
dc.title.alternativeNational chariman of Kastamonu at the Turkish Parliament and their workouts (1923 - 1946)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDeputy
dc.subject.ytmTurkish Grand National Assembly
dc.subject.ytmKastamonu
dc.subject.ytmConversations of parliament
dc.subject.ytmAct of parliament
dc.identifier.yokid404519
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid285989
dc.description.pages542
dc.publisher.disciplineAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess