Show simple item record

dc.contributor.advisorSaatcioğlu, Cem
dc.contributor.authorTaşkin, Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-12-07T10:56:46Z
dc.date.available2020-12-07T10:56:46Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135494
dc.description.abstractKalite, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin kusursuz olarak karşılanma düzeyini ifade eder. Günümüzün yoğun rekabet koşullarında kalite kavramı tüm işletmeler için vazgeçilmez bir unsur halini almıştır. Toplam Kalite Yönetimi, işletmelerin kaliteye ulaşma yolundaki çabalarının, başarı için kilit önemdeki unsurlara odaklanılarak sürdürülmesini amaçlayan bir yönetim felsefesidir. Toplam Kalite Yönetimi, girdilerden başlayarak işletmenin tüm bölümlerinde, süreçlerinde ve işletmeyi ilgilendiren her unsurda kalitenin geliştirilmesiyle ürün veya hizmet kalitesine ulaşılmasını temel alır.İşletmelerdeki kalite geliştirme çabaları, yıllar içinde değişen çevresel koşullarla birlikte Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin ötesine geçmiştir. Avrupa Kalite Yönetimi Kurumu tarafından ortaya konulan Mükemmellik Modeli, kalite çabalarının en üst düzeye taşındığı ve kalitede mükemmelliğin amaç edinildiği bir modeldir. Modelde mal veya hizmet üretimi için gerekli girdiler, süreçler ve bu süreçlerin sonuçları ortaya konularak, her bir unsura ilişkin uygulanması gereken kalite geliştirme çabaları ifade edilmekte ve böylece kalitede mükemmelliğe ulaşmanın yolları belirtilmektedir.Bu kapsamda Toplam Kalite Yönetimini benimseyen Denizcilik İşletmelerinde EFQM Mükemmellik Modeli konusu ile ilgili İDO uygulama yapmak için en iyi örneklerden biri olarak seçilmiştir. Daha sonra İDO'daki uygulamalar incelendikten sonra 60 kişi ile birebir anket çalışması yapılarak ayrıntılı bir uygulama çalışması yapılmıştır.
dc.description.abstractQuality means the level of supplying consumers? needs and expectations perfectly. Quality conception has became indispensable in competitive conditions for all anterprises. Total quality management philosophy aims to carry on efforts for quality of enterprises by focusing key points for success. Total quality management aims to obtain product and service quality in each element which related to the enterprise and in processes, in each divisions by starting with inputs.The quality efforts in enterperisers has gone beyond the total quality management during environmental changes over many years. The Excellence Model which introduced by Europan Quality Management Institute includes highly efforts for quality and aims excellence in quality. In this model inputs which necessity inputs for production and service, process and their results are introduced, efforts which required for quality improvements related to each element are represented and so the ways for reach are determined through excellence in quality.In this context, IDO has selected as a best model for implementation of EFQM Excellence Model in the Maritime Enterprise which accepted Quality Management. After inspectation of implementation in IDO, a detailed application has been done by conducting a face to face survey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimini uygulayan denizcilik işletmelerinde EFQM mükemmellik modeli ve İDO örneği
dc.title.alternativeApplication of EFQM excellence model in maritime organization adopting total quality management the case study of IDO
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMaritime business
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality award
dc.subject.ytmEFQM model
dc.subject.ytmMaritime sector
dc.identifier.yokid443702
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid318749
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess