Türkiye karasularında deniz taşımacılığı (1923-1939)
dc.contributor.advisor | Kayam, Hüseyin Cevahir | |
dc.contributor.author | Güvendiren, Muhlise Yildiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:55:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:55:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135355 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın giriş bölümünde Türkiye denizciliğinin tarihsel gelişimi incelenmiş, Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde ağır kapitülasyon koşullarına rağmen deniz taşımacılığındaki olumlu gelişmeler özellikle ele alınmıştır. Edinilen deneyimler ve mirasın değerlendirilmesi sonucunda oluşan ekonomik bağımsızlık ışığındaki erken Cumhuriyet dönemi Türk deniz politikası birinci bölümde çalışılmıştır. Dönemin en önemli gelişmesi olan Kabotaj Yasası ayrıntılı olarak incelenmiştir. Ayrıca bu bölümde, Türk-Yunan Nüfus Mübadelesi süresince Türk gemileriyle yapılan taşımacılık bir deneyim olarak değerlendirilmiştir. 1929 yılındaki Dünya Ekonomik Bunalımı dolayısıyla, 1930-1939 yılları arası Türk denizcilik sektöründe uluslararası rekabetten korunma amacıyla tercih edilen ekonomik yöntemin oluşturduğu gelişmeler ikinci bölümde açıklanmıştır. Aynı dönemde II. Dünya Savaşı'nın olumsuz etkilerine karşı alınan önlemler gözden geçirilmiştir. Sonuç olarak, hedeflenen Türk denizcilik politikasının gerçekleştirildiği ve Türkiye'nin deniz taşımacılığına olan ilgisi artış kaydettiği gözlenmektedir. | |
dc.description.abstract | The historical developments of the Turkish maritime were studied in the introduction of the study. Some positive restructuring despite the heavy reflections of the capitulations in the last period of Ottoman Empire were discussed particularly. Turkish maritime policy, that occured as a result of the experiences and economical heritage, in the early years of the Republic in consideration of the economical independence was described in the first chapter of the research. The Cabotage Law which is the most important development of this period was examined in detail. Further, in this section the transportation carried out by Turkish vessels throughout the Population Exchange Between Turkey and Greece was evaluated as another experience.Due to the World Economic Crisis in 1929, economical developments selected and used as a method for the purpose of protection the Turkish maritime sector from international competition between the years 1930-1939 were described in the second chapter. During the same period, the measuren taken due to the negative effect of the World War II in was reviewed. As a result, it was observed that the designated national maritime policy was achieved and concern for marine transportation in Turkey has been constantly increasing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Türkiye karasularında deniz taşımacılığı (1923-1939) | |
dc.title.alternative | Maritime transport in the territorial waters of Turkey (1923-1939) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sea transportation | |
dc.subject.ytm | Maritime | |
dc.subject.ytm | Turkey?s maritime | |
dc.subject.ytm | Maritime history | |
dc.identifier.yokid | 10030899 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358751 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |